شناسهٔ خبر: 38659 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بعد از ظهر امروز:

وزیر راه و شهرسازی از کمربندی اسلامشهر– بهارستان – رباط کریم بازدید می‌کند

آغاز عملیات اجرایی کنارگذر جنوبی اسلامشهر- بهارستان – رباط کریم مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از بازدید وزیر راه و شهرسازی از کمربندی اسلامشهر– بهارستان – رباط کریم در بعد از ظهر امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، عصر امروز مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در صدر هیاتی از روند احداث سی کیلومتر پروژه مسیر چهارخطه اسلامشهر – بهارستان -رباط کریم , روند اجرای ساخت و عملیات بیمارستان قرچک , پل راه آهن ورامین و کمربند جنوبی تهران - چرمشهر بازدید می کنند.

 محمدزاده مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این خبر گفت : احداث کمربندی جنوب غربی اسلامشهر- رباط کریم حدفاصل اتوبان قم و بزرگراه آزادگان – رباط کریم شامل عملیات خاکی، احداث ابنیه فنی و پلهای بزرگ، اساس، زیر اساس، آسفالت و نصب علائم ایمنی و خط کشی به طول تقریبی ٣٠ کیلومتر است که در حال حاضر ١١ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در این باره گفت: این پروژه مهم احداثی ضمن صرفه جویی قابل ملاحظه در میزان مصرف سوخت و کاهش حجم ترافیک و همینطورکاهش قابل ملاحظه تصادفات در این منطقه با افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل ، سبب تسهیل بسیار خوب ترافیک عبور و مرور مردم شهرستانهای اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان خواهد شد که در حال حاضر جمع جمعیت ساکن در این سه شهر بالغ بر یک و نیم ملیون نفر است.

وی گفت: رانندگان وسایط نقلیه بخصوص وسایط نقلیه سنگین، مردم شهرستانهای اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان و کشاورزان منطقه , همه و همه از مزایای خاص اجرای این پروژه بهره مند خواهند شد، لذا از فرمانداران شهرستانهای یاد شده تقاضا داریم تا بازوی اجرایی ما در شهرستانها بوده و شرایط کار را به لحاظ رفع معارض و تملک هموار کنند.

وی در ادامه گفت : در حال حاضر ١٦٠ نفر کارگر  و مهندس در پروژه مذکور مشغول فعالیت هستندو امیدواریم تا هفته دولت امسال حدفاصل کمربندی واوان تا گذر واوان به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیکی برود.

نادر محمدزاده اجرای این پروژه مهم و سرعت گرفتن آن را در راستای تعامل خوب پیمانکار و کارفرما اعلام کرد و گفت: به لحاظ تولید و اشتغال و همچنین منافع و حقوق شهروندان جنوب غرب استان تهران برای یک ترافیک سالم و روان افزایش زمینه همکاریها با قوت و پی گیری و برنامه ریزی بیشتر در سال ٩٦دنبال خواهد شد.

لازم به ذکر است پیش بینی هزینه های اجرایی این پروژه  ٣٠٠٠ میلیارد ریال می باشد.

گفتنی است در سفر امروز علاوه بر کمربندی اسلامشهر از بیمارستان قرچک و کمربندی جنوبی تهران بازدید خواهد کرد.

نظر شما