شناسهٔ خبر: 38695 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزادراه ۱۵۸ کیلومتری آب‌یک- چرمشهر

جاده وزیر راه و شهرسازی از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران حدفاصل شهرستان آب‌یک تا چرمشهر ورامین بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شامگاه ۲۷ اردیبهشت ماه از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بازدید کرد.

این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتربه صورت کمربندی کنار گذر از شهرستان آب یک تا محدوده چرمشهر ورامیان به صورت کنار گذر از استان‌های البرز و تهران عبور می کند.

با بهره برداری از این کنارگذر، حجم ترافیک قابل توجهی از آزادراه‌های کرج-تهران و آزادراه‌های مجاور آن کاسته شود و بار ترافیکی استان های البرز و تهران کاهش پیدا کند.

وسایل نقلیه عبوری از غرب و شمال غرب کشور به شرق و شمال شرق با ساخت این پروژه دیگر نیازی به ورود به داخل شهرها و استان‌های البرز نخواهند داشت و نکته مثبتی در کاهش میزان ترافیک دو شهر تهران و البرز محسوب می‌شود.

این آزادراه ۱۵۸ کیلومتری شامل ۴ قطعه از آزادراه های تهران-ساوه، تهران-قم و در محدوده چرمشهر به آزادراه-قم گرمسار متصل می‌شود.

در حال حاضر قطعه ۴ آزادراه آب یک به چرمشهر دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و طبق پیش بینی پیمانکار پروژه تا تابستان امسال حد فاصل آزادراه‌های تهران-قم  و قم-گرمسار در محدوده چرمشهر به بهره برداری خواهد رسید. قطعه ۲ و ۳ نیز تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا شهریور ۹۷ به بهره برداری می رسد.

هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل آزادراه ۲۴ درصد است که ۱۰ درصد از برنامه زمان بندی فراتر رفته  به طوریکه طبق زمانبندی پروژه باید ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. از این رو پیشبینی ها حاکی از تکمیل ساخت این آزادراه تا پایان سال ۹۷ به جای سا ۹۸ است.

قرار داد کنارگذر جنوبی تهران با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه خاتم الانبیا و ۳۰ درصدی دولت به مبلغ ۱هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان است.

نظر شما