شناسهٔ خبر: 38744 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سرپرست امور دریایی و بندری بندر خرمشهر خبر داد:

رشد ۱۱۳ درصدی صادرات کلینکر از بندر خرمشهر به عراق

بندر خرمشهر سرپرست امور دریایی و بندری بندر خرمشهر از صادرات بیش از ۴۵ هزار و ۳۴۲ تن محموله کلینکر از بندر خرمشهر به بندر ام‌القصر عراق خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۱۳ درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مهران می‌دری گفت: بارگیری این محموله توسط یک هزار و ۹۳۱ دستگاه کامیون به‌صورت حمل یکسره به ۹ فروند بارج صورت گرفت و سپس از بندر خرمشهر به مقصد بندر ام‌القصر کشور عراق صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بارگیری محموله کلینکر طی بیست روز اخیر به انجام رسید افزود: عملیات بارگیری محموله کلینکر در بندر خرمشهر و انتقال آن به بندر ام‌القصر عراق همچنان ادامه دارد.

 سرپرست امور دریایی و بندری بندر خرمشهر ادامه داد: در طول سال گذشته، ۳۸ هزار تن کلینکر به عراق بارگیری شده است.

می‌دری یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون تخلیه و بارگیری ۱۷۹ هزار و ۶۷۲ تن کالا در بندر خرمشهر به انجام رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۶۹ درصدی برخوردار است.

صادرات کلینکر از جمله مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به کشور عراق به شمار می‌رود که در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کلینکر از مبادی مختلف و پایانه‌های مرزی زمینی به کشور عراق صادر شد.

نظر شما