شناسهٔ خبر: 3882 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نورزاد مطرح کرد:

افزایش نقش ایران در ارتباطات منطقه‌ای با تکمیل پروژه‌های استان خوزستان

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های استان خوزستان گفت: این استان به لحاظ اقتصادی یکی از مهم‌ترین مناطق و یکی از مبادی ترانزیتی اصلی به حساب می‌آید که تکمیل پروژه‌های در دست احداث در آن، اتصال کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به کشورهای حاشیه دریای خزر را تسهیل و نقش ایران را در ارتباطات منطقه‌ای افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه با سفر به استان خوزستان از پروژه‌های این استان بازدید کرد.

علی نورزاد در این بازدید استان‌های جنوبی کشور را دارای اهمیت برای دولت یازدهم عنوان کرد و میزان سفرهای ریاست محترم جمهور به این مناطق را گواه این مدعا دانست.

وی همچنین ضمن اشاره به ۳ محور مهم در دست احداث در استان خوزستان گفت: یکی از این محور‌ها پایتخت را به این استان و بندر امام متصل می‌کند که در حال حاضر قسمت عمده آن در خوزستان به صورت بزرگراه احداث شده است و فقط در مناطق محدودی شامل کمربندی دزفول-اندیمشک، کمربندی شوش‌تر و قسمتی از کمربندی اهواز تکمیل نشده که در حال حاضر در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افزود: محور مهم دیگری که در استان خوزستان است از خرمشهر و آبادان آغاز می‌شود و به موازات خط ساحلی به سمت بندر امام، بندر ماهشهر-هندیجان و دیلم ادامه پیدا می‌کند که تحت عنوان بزرگراه ساحلی جنوب شناخته می‌شود.

وی تکمیل بزرگراه ساحلی را از اقدامات مهم شرکت ساخت در استان خوزستان عنوان و اضافه کرد: قسمت‌هایی از بزرگراه ساحلی شامل کمربندی خرمشهر-آبادان، کمربندی ماهشهر و محور ماهشهر-هندیجان تکمیل نشده که در حال حاضر در دست احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی محور شمالی-جنوبی در استان خوزستان را محور مهم بعدی در دست احداث دانست و گفت: این محور استان‌های مرکزی مثل اصفهان و چهار محال و بختیاری را به استان خوزستان متصل و از این طریق به استان‌های همجوار فارس و جنوب کهگیلویه و بویر احمد وصل می‌شود.

نورزاد ادامه داد: پروژه‌های مهمی شامل باغملک- قلعه تل، راه اصلی ایذه-کارون ۳، کمربندی باغملک، بزرگراه باغملک-می داوود-رامهرمز، کمربندی رامهرمز و بزرگراه رامهرمز-بهبهان را پروژه‌های در دست احداث در محور شمالی-جنوبی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل این پروژه‌ها را با توجه به واقع شدن در گلوگاه‌های حادثه خیز باعث افزایش ایمنی و تسهیل ارتباطات دانست و گفت: با توجه به اهمیت استان خوزستان و پروژه‌های این استان، در لایحه بودجه سال ۹۴ مبلغ قابل توجهی به این استان اختصاص داده شده تا با تکمیل این پروژه‌ها شبکه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان خوزستان تکمیل شود.

گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر با استاندار خوزستان و تعدادی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل در استان بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار استاندار خوزستان ضمن تاکید بر توسعه شبکه راه‌ها در این استان گفت: بخش قابل توجهی از ترافیک و تصادفات استان به دلیل حمل بار توسط شرکت‌های نفت، پتروشیمی و شرکت‌های صنعتی واقع شده در استان است که بایست ترتیبی اتخاذ شود که به نحو مقتضی عوارض لازم برای نگهداری و توسعه راه‌ها از این بخش‌های صنعتی دریافت شود./

برچسب‌ها:

نظر شما