شناسهٔ خبر: 38821 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

امانی بنی:

ATRها هزینه‌های میلیاردی فرودگاه‌ها را کاهش می‌دهند/ فرودگاه بندرعباس بیس پروازی ای.تی.آرهای جوان شود/ تشریح مزایای هواپیماهای کوتاه برد در فرودگاه‌ها

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان‌ مهم‌ترین امتیاز هواپیماهای ای.تی.آر را اقتصادی بودن آن‌ها خواند و گفت: به دلیل کوچک بودن ای.تی.آرها برای پرواز طول باند کمتری می‌خواهد و قدرت مانور بالاتری دارد و بر همین اساس محرک توسعه بی‌دلیل فرودگاه نیستند.

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت:یکی از بهترین محل‌های استقرار ATR ها فرودگاه بندرعباس است تا از این فرودگاه به جزایری مثل جزایر تنب، ابوموسی، کیش، جاسک، چابهار و فرودگاه‌های نزدیک به بندرعباس دراستان‌های شیراز و کرمان پرواز داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه برنامهٔ اصلی هم این بود که فرودگاه بندرعباس را بیس پروازی ATR ها قرار دهند، گفت:بعد از نیازسنجی انجام شده ، با تهران مکاتبه کرده ایم و خواستار این هستیم که فرودگاه بندرعباس بیس پروازی ای.تی.آر های جوان شود.

وی با توضیح اینکه اکثر فرودگاه‌های ما فرودگاه‌هایی هستند که مسافر کم اما تردد بیشتر دارند، گفت: بعضی از فرودگاه‌های کشور به پروازهای بزرگ احتیاج ندارند بلکه نیازمند این هستند که روزانه پروازهای بیشتری داشته باشند و ATR پاسخ این نیاز و استقبال مردم را خواهد داد.

امانی بنی مهم‌ترین امتیاز این هواپیماها را اقتصادی بودن آن‌ها خواند و گفت: این هواپیماها هزینه‌های فرودگاه‌ها را کاهش می‌دهد. به دلیل کوچک بودن ای.تی.آرها برای پرواز طول باند کمتری می‌خواهد و قدرت مانور بالاتری دارد. بر همین اساس این هواپیماها از ادامه هزینه کرد برای افزایش بی دلیل زیرساخت‌های فرودگاهی از قبیل بزرگ‌کردن ترمینال، تطویل باند و سطوح پروازی جلوگیری می‌کنند و محرک توسعه بی‌دلیل فرودگاه نیست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از فرودگاه‌ها به خاطر هواپیماهای بزرگ که برای پرواز به باند بلند نیازمند هستند هزینه‌های میلیاردی می‌کنند و در نهایت تمام هزینه‌ها بدون بازگشت می‌ماند.

نخستین گروه از هواپیماهای برجامی از نوع ATR صبح روز ۴شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در فرودگاه مهرآباد  به زمین نشست.

این ۴ فروند هواپیما در راستای اجرای بخشی از قرارداد هما با كمپانی ATR است كه نهایتا با تحویل ۱۶ فروند هواپیمای دیگر به طور كامل اجرایی می‌شود.

ای ‌تی ‌آر ۷۲ هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان ‌برد منطقه‌ای است و توانایی طی کردن مسافت ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلومتر را دارد و می‌تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرند. شرکت ایران ایر در نظر دارد از این هواپیماها برای پرواز به فرودگاه های نزدیک استفاده کند.

این هواپیماها قرار است در خطوط هوایی داخلی جایگزین برخی از فرسوده ترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD (مکدانل داگلاس) شوند که سال هاست در خطوط پروازی داخلی مشغول رفت و آمد هستند.

نظر شما