شناسهٔ خبر: 38881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۲۵ کیلومتر از بزرگراه بابامیدان -گچساران - بهبهان در کهگیلویه و بویراحمد

غلامرضا تاجگردون طرح تبادل بزرگ باشت و ۲۵ کیلومتر از بزرگراه بابامیدان - گچساران با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: این طرح در قالب سه پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی شهر باشت، بزرگ‌راه بابا میدان- گچساران و گچساران- بهبهان بهره‌برداری رسید.

وی میزان اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را ۴۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

تاجگردون تصریح کرد: عملیات اجرایی تبادل بزرگ باشت و ساخت ۱۱ کیلومتر جاده منتهی به ورودی شهر باشت در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

محور بابا میدان - گچساران- بهبهان بخشی از بزرگراه سراسری شیراز و اهواز است که نواحی جنوب کشور را به مناطق شرقی متصل می‌کند.

تاجگردون افزود: احداث باند دوم بزرگراه بابا میدان- گچساران- بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر یکی از اولویت‌هاست.

وی ادامه داد: از این میزان بزرگراه تاکنون بیش از ۳۰ کیلومتر بهره‌برداری رسیده است.

تاجگردون گفت: در راستای شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتعال ۲۵ کیلومتر از این محور و تبادل بزرگ باشت بهره‌برداری رسید.

وی گفت: برای اجرای این طرح یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۲۱۹ مترمکعب خاک‌برداری، ۸۰۸ هزار و ۷۰۳ مترمکعب خاک‌ریزی، ۴۴ هزار و ۹۴۹ مترمکعب بتن‌ریزی و ۶۹ هزار و ۷۵ تن آسفالت انجام گرفته است.

تاجگردون تصریح کرد: تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی این طرح‌هاست.

وی با اشاره به وقوع تصادفات مرگبار در سه‌راهی ورودی باشت در سال‌های گذشته افزود: ساخت این روگذر، ترافیک و تردد در این مکان را ساماندهی و ایمن‌سازی کرده است.

نظر شما