شناسهٔ خبر: 38891 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر شهیدرجایی انجام شد:

بازدید مدیران و فعالان صنایع دریایی کشور آلمان از بندر شهید رجایی

بازدید اعضای هیئت اقتصادی بلندپایه از کشور آلمان با سفر به دروازه طلایی اقتصاد ایران، از توانمندی‌های عملیاتی و طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، خانم یاکوبز اشلایت هوف مدیر بخش صنایع دریایی وزارت اقتصاد و انرژی کشور آلمان با همراهی بیش از ۲۰ نفر از مدیران ارشد صنایع دریایی و فراساحلی و شرکت‌های خصوصی این کشور از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید و برای یافتن زمینه‌های همکاری مشترک با مسئولان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران دیدار و گفتگو کرد.

اعضای این هیئت در نشستی مشترک با مقامات ارشد بندر شهید رجایی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و از نزدیک با ظرفیت‌های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری و زمینه‌های سرمایه‌گذاری آشنا شدند.

محمدعلی اصل سعیدی پور معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست گزارشی مبسوط از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به هیئت آلمانی ارائه کرد.

سعیدی پور در بخش دیگری از اظهارات خود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی را تشریح کرد و ضمن تبیین اولویت‌های مشخص شده، به تبیین مدل‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت با شرکت‌های خارجی پرداخت.

یاکوبز اشلایت هوف مدیر بخش صنایع دریایی وزارت اقتصاد و انرژی کشور آلمان نیز در این نشست ضمن ابراز قدردانی از مهمان‌نوازی شایسته مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هدف از این سفر را یافتن زمینه‌های همکاری بین دو کشور در زمینه ارائه خدمات مشاوره فنی و فروش تجهیزات بندری و دریایی اعلام کرد.

در پایان این نشست، اعضای هیئت آلمانی سؤالات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند که معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص سؤالات و مباحث مطرح شده توضیحاتی ارائه کرد.

لازم به ذکر است، اعضای این هیئت از امکانات و قابلیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله‌های ۴۰ گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران دیدن کردند.

بندر نفتی خلیج‌فارس، پایانه‌های ۱ و ۲ کانتینری، پایانه کالاهای متفرقه و عمومی، فازهای سه‌گانه توسعه بندر، اراضی پشتیبانی و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

نظر شما