شناسهٔ خبر: 38937 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت؛

افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد/ ساخت ۱۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر انواع راه طی ۳.۵ سال/ فعالیت ۵ پروژه سنگین آزادراهی در سه سال اخیر

گزارش آخر هفته افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد، ساخت ۱۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر انواع راه طی ۳.۵ سال، فعالیت ۵ پروژه سنگین آزادراهی در سه سال اخیر و . . . از مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت به شرح زیر است؛

افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد

خیرالله خادمی در حاشیه افتتاح قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت گفت: که حدود ۳۳۸ کیلومتر باقی‌مانده نیز تا پایان تابستان امسال به اتمام خواهد رسید که در طول ۳۸ سال پس از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه راه روستایی نیز به تازگی به شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز واگذار شده، افزود: افزون بر ۷۰۰ هزار تن در نخستین اقدام قیر رایگان دریافت شده که در آینده‌ای نزدیک بین استان‌های مختلف کشور توزیع خواهد شد.

ساخت ۱۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر انواع راه طی ۳.۵ سال

امیر امینی تصریح کرد: در طول سه سال ونیم گذشته ۶۵۰۰ کیلومتر اعم از ازاد راه، راه اصلی و بزرگراه، ۶هزار  کیلومتر راه روستایی  و ۶۵۰۰ کیلومتر روکش اسفالت با اعتبار ۴۷ هزار میلیارد تومان انجام شده که ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران معوق مانده است.

فعالیت ۵ پروژه سنگین آزادراهی در سه سال اخیر

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اعلام رقم سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومانی دولت در بخش‌های مختلف حمل و نقل خبر داد هم اکنون ۱۵ هزار نفر در پروژه‌های آزادراهی شاغل هستند و گفت: درحال حاضر پیمانکاران اعتماد کاملی به دولت برای بازپرداخت مطالبات خود بدون معطلی دارند.

امینی با اعلام اینکه از سال ۹۲ توانستیم با کنترل تورم رشد سرمایه‌گذاری در کشور را رقم بزنیم، تصریح کرد: در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۵ دولت ۳۶ هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری کرده است. امینی با اعلام اینکه از سال ۹۲ توانستیم با کنترل تورم رشد سرمایه‌گذاری در کشور را رقم بزنیم، تصریح کرد: در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۵ دولت ۳۶ هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری کرده است.

وی بابیان اینکه هم‌اینک رقم طلب، مشاوران و سازندگان از ما ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: رقم فعلی مطالبه پیمانکاران از دولت به همراه رقم سرمایه‌گذاری ۳۶ هزارمیلیارد تومانی حاکی از سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومانی دولت در بخش‌های مختلف حمل و نقل است.

حمایت سازمان از تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان راهداری و زیربنایی/ تامین بودجه نگهداری راه‌ها با وضع عوارض ۱۰ درصدی بر سوخت

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «تاكنون ۶۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای شریانی نصب و راه اندازی شده است» گفت: تا پایان امسال هم برای نصب ۶۰۰ سامانه دیگر برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما