شناسهٔ خبر: 39041 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

زادخور خبر داد:

بهره‌برداری از خط ۳ شهرك صنعتی راه آهن شمالشرق (۱)

قطار-1 بمنظور افزایش توان ظرفیت تخلیه و بارگیری محموله های داخلی وصادراتی ٬ خط ۳شهرك صنعتی مجاور راه آهن شمالشرق (۱) احداث شد.

به گزارش پاگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ فرشاد زاد خور مدیركل راه آهن شمالشرق (۱) درباره این خط ریلی گفت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی٬تولید - اشتغال، خط سوم ریلی به طول۹۰۰متر در ایستگاه شهرك صنعتی سمنان در این اداره كل احداث وآماده بهره برداری شد.

وی به اهداف اصلی راه آهن اشاره كرد و افزود: شناسایی چشمه های بار و افزایش حمل بار توسط ریل از جمله این اهداف است.

زادخور تصریح كرد: با احداث این خط ، كار بار گیری و تخلیه روزانه انواع محمولات تولیدی شهرك مذكور افزایش خواهد یافت، این مهم در حالی صورت گرفته كه در فروردین ماه سال جاری تعداد ۲۲۲۸رام قطار مسافری و ۳۷۸ رام قطار باری از این ناحیه تردد كرده است.

وی اضافه كرد: مقدار شاخص تناژ بار تخلیه شده در فروردین ماه امسال در راه آهن شمالشرق (۱) از رشد ۱۴۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

مدیركل راه آهن شمالشرق (۱) افزود: این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۱۵میلیارد ریال اجرا شده است و در اولین گام بهره برداری از این خط ٬ دانه های روغنی بارگیری شده پس از حمل، در این خط مستقر و عملیات تخلیه آن انجام خواهد گرفت

برچسب‌ها:

نظر شما