شناسهٔ خبر: 39207 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز انجام شد:

همکاری مشترک سازمان بنادر و سازمان جنگل‌ها با امضاء تفاهم‌نامه/ تاکید بر ساماندهی و نظم‌دادن به مناطق ساحلی کشور در مفاد تفاهم‌نامه

تفاهم نامه تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان بنادر و دریانوردی صبح امروز به امضای محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور تفاهم نامه‌ای را به امضای رساندند.

این تفاهم‌نامه که به امضای محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هم‌چنین خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسید در ۸ بند بر ساماندهی و نظم‌دادن به مناطق ساحلی کشور و هم‌چنین تعیین حریم‌ها و حفاظت از اراضی ساحلی تأکید می‌کند.

تثبیت مالکیت دولت، حفاظت و صیانت از اراضی ساحلی، حریم و مستحدث با ایجاد سامانه تک پنجره جهت تسهیل فرآیند صدور مجوز، ساخت و تأسیس سازه‌های دریایی و ساحلی از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور:فراهم نمودن تمهیدات لازم برای استقرار طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و هم چنین استفاده متقابل از دانش تجربیات کارشناسان و متخصصین از امکانات و تجهیزات دو سازمان به‌منظور هم‌افزایی و استفاده بهینه از منابع از اهداف این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور متعهد شد که در جهت حفاظت از اراضی ساحلی و حریم دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی همکاری همه‌جانبه‌ای با سازمان بنادر داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بهره بندی جمهوری اسلامی ایران از حدود ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال، جنوب و جزایر حفاظت و همکاری با سازمان‌های مربوطه برای تعیین حریم دریا را ضروری ساخته است.

محمد سعیدنژاد بعد از امضای این تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کرد که همکاری سازمان بنادر و سازمان جنگل‌ها به نظم دادن و ساماندهی سواحل شمالی و جنوبی کشور تسریع بخشد.

نظر شما