شناسهٔ خبر: 39263 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

آغاز عملیات خارج سازی مغروقه‌های جنگ تحمیلی از كانال خور موسی/ بهره‌برداری از یك فروند قایق گشت دریایی در بندر امام خمینی

افتتاح عملیات خارج‌سازی مغروقه‌های كانال خور موسی كه از زمان جنگ در این آبراهه باقی مانده بود و بهره‌برداری از یك فروند قایق گشت دریایی یگان حفاظت مجتمع بندری امام خمینی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در ادامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان و حضور در مجتمع بندر امام خمینی عملیات به آب اندازی یك فروند قایق گشت دریایی یگان حفاظت مجتمع بندری امام خمینی با دستوراز سوی وی صادر شد.

رئیس یگان حفاظت بندر امام خمینی در این‌باره به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی گفت: این قایق با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان خریداری شده كه هدف اصلی افزایش ظرفیت امنیت دریایی بندر امام است.

وی توضیح داد كه پیش از این قایق‌های گشت دریایی بندر امام تا این حد مجهز نبوده و گفت: این قایق جدید تا سقف ۱۰ نفر ظرفیت دارد و سرعتی دوبرابر قایق‌های قبلی دارد.

همچنین با دستور وزیر راه و شهرسازی عملیات خارج سازی مغروقه‌های كانال خور موسی كه از زمان جنگ در این آبراهه باقی مانده بود آغاز شد.

بهره‌برداری از شناورهای استراتژیك لایروب هویزه و یدك‌كش بادبان‌دو از دیگر پروژه‌هایی بود كه به دستور عباس آخوندی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نظر شما