شناسهٔ خبر: 39266 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد:

جزئیات برگزاری دومین جلسه بررسی و تبادل‌نظر در خصوص بسته‌های رونق تولید و اشتغال استان زنجان

نشست با تکلیف کردن دستگاه‌های اجرایی و وزارت راه و شهرسازی نسبت به اجرای بسته‌های رونق تولید و اشتغال در سال ۹۶ و ارسال برنامه اجرایی مربوطه مطابق مفاد و زمان‌بندی مندرج در بسته‌ها در قالب نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی- نیپا اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان دومین جلسه بررسی و تبادل‌نظر در این خصوص را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، دومین جلسه بررسی و تبادل‌نظر در خصوص بسته‌های رونق تولید و اشتغال به ریاست کلیم اله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان و مدیران زیرمجموعه و اعضای این کارگروه تشکیل شد.

در این جلسه وثوقی گفت: هیئت‌وزیران، در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال ۱۳۹۶ که توسط معظم‌له به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» نام‌گذاری شده است، به منظور رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی ۸ درصدی، تداوم نرخ تورم تک‌رقمی، افزایش سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات و افزایش رشد صادرات غیرنفتی به میزان ۲۵ درصد، مدیریت هدفمند واردات، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید،‌ مقررات‌زدایی، گسترش نقش بخش خصوصی و تعاونی و استقرار مدیریت کارآمد، با توجه به رویکردهای پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی (درون‌زایی، برون‌گرایی، دانش‌بنیانی، مردمی بودن و عدالت بنیانی) «بسته‌های رونق تولید و اشتغال»  را برای اجرا در سال ۱۳۹۶ مورد تصویب قرار داد. 

رعایت موارد برای عملیاتی کردن مفاد هر یک از بسته‌های پنج‌گانه رونق تولید و اشتغال شامل «بسته ارتقاء توان تولید ملی»، «بسته تأمین مالی و سرمایه‌گذاری»، «بسته جذب، توسعه و تعمیق تکنولوژی»، «بسته تجارت خارجی (توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت هدفمند واردات)» و «بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار» ضروریست.

در این خصوص وزارت راه و شهرسازی مکلف است: ۱. با همکاری وزارت کشور، برنامه اجرایی رونق‌بخش مسکن و فعالیت‌های ساختمانی را با هدف ارتقاء و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در بیش از ۲۷۰ محله با تأکید بر کاهش هزینه‌های جانبی ساخت مسکن با اولویت بهسازی حاشیه کلان‌شهرها و بافت‌های فرسوده را تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۲. با همکاری وزارت نفت برنامه اجرایی توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل (با اولویت حمل‌ونقل ریلی) با تأکید را با استفاده از ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید، (در قالب اولویت اعطای تسهیلات، اعطای تخفیف در تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی و ...) تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه دهد.

۳. برنامه اجرایی افزایش ظرفیت خطوط ریلی از طریق تراک‌بندی، گشایش ایستگاه‌ها و تأمین علائم و ارتباطات را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه امسال به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۴ برنامه اجرایی افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری را تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۵. به‌منظور تسریع در بهره‌گیری از ظرفیت شرکت قطارهای مسافری حومه‌ای، نسبت به معرفی پروژه و مسیرهای دارای اولویت و توجیه تا پایان خردادماه امسال به دبیرخانه ستاد اقدام نماید.

۶. با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نسبت به جانمایی و ایجاد مراکز لجستیکی با محوریت بخش خصوصی به نحوی اقدام نماید که تا پایان سال حداقل دو مرکز لجستیکی جدید در مرحله اجرا قرار گیرد.

۷. در حوزه فعالیت‌های خود در خصوص اقلام کالاها و خدمات غیرقابل تجارت (زمین و مسکن)، با همکاری دستگاه‌های ذیربط برنامه اجرایی افزایش نقش نظارتی دولت در قیمت‌گذاری آن‌ها را تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

و وزارت راه و شهرسازی با تکلیف نمودن ادارات کل نسبت به اجرای بسته‌های رونق تولید و اشتغال در سال ۹۶ این دومین جلسه از بررسی تکالیف است که بعد از تصویب اعضاء به دبیرخانه ارسال خواهد شد.

نظر شما