شناسهٔ خبر: 3937 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در ایام دهه فجر/ برخورداری ۹۵ درصد روستاییان از راه‌ تا سه سال آینده

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی از افتتاح ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ابتدای انقلاب ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور بود ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار کیلومتر راه‌های روستایی آسفالته در کشور احداث شده‌است، همین‌طور بیش از ۱۳۰ هزار کیلومتر راه استاندارد روستایی در کشور وجود دارد. علاوه بر این ۲۳ هزار کیلومتر راه جاده‌ای دیگر با پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که چه میزان راه روستایی در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد اظهار کرد: در دهه فجر بیش از ۶۳۰ پروژه به طول بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان‌های مختلف افتتاح خواهد شد و ارزش این پروژه‌ها حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته میرشفیع، وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این پروژه‌ها ۵۰۳ میلیارد تومان پرداخت کرده و بخشی از هزینه‌ها هم با کمک‌های مردمی و امکانات وزارت راه و شهرسازی تامین شد.

وی در این باره که راه‌های روستایی تا چه میزان سهل‌الوصول‌تر شده‌اند گفت: راه‌های روستایی کشور در سال‌های اخیر روند یکنواختی داشته هرچند که پارسال و امسال شرایط اعتباری محدودتری داشتیم اما با یک روال منطقی تکمیل پروژه‌ها ادامه پیدا کرد. حدود ۱۷ هزار کیلومتر راه روستایی دیگر باید آسفالت شود که اگر پشتیبانی مناسبی صورت گیرد تا دو سه سال آینده کل راه‌های روستایی را آسفالت می‌کنیم و جمعیت برخوردار از راه‌های آسفالته روستایی به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید./

نظر شما