شناسهٔ خبر: 39414 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه آهن یزد خبر داد:

اتمام عملیات ریل‌گذاری تونل و واریانت خط‌آهن ریگ ـ زرین

مصطفی داودی مدیركل راه آهن یزد از بالاست ریزی تونل و واریانت بلاك ریگـ ـ زرین و ریلواژ خطوط خبر داد و گفت: با احداث یك دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و خط جدید به طول ۱۴كیلومتر، شیب و فراز بلاك مذكور از ۱۵در هزار به ۱۰ در هزار كاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی از عملیات ریلگذاری تونل و واریانت بلاك ریگ ـ زرین خبر داد و گفت: محور اردكان- چادرملو یكی از پرترافیك ترین خطوط راه آهن است كه در سال ۱۳۷۶مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شیب و فراز و ترافیك سنگین محور مذكور، احداث تونل و واریانت كه باعث كاهش شیب و فراز خطوط ریلی می شود، در دستور كار راه آهن قرار گرفت.

مدیركل راه آهن یزد تصریح كرد: با توجه به حمل مواد معدنی و كنستانتره از معدن بزرگ چادرملو به اقصی نقاط كشور، احداث خط دوم محور اردكان ـ چادرملو به راه آهن پیشنهاد شد كه امیدواریم در سال های آینده شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.

داودی خاطر نشان كرد: روزانه حدود ۳۸۵ واگن از محور چادرملو به وزن ۲۹هزار و ۵۵۰ تن مواد معدنی و كنستانتره ازچادرملو به كارخانجات ذوب آهن اصفهان، مباركه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می شود.

وی بیان كرد: طی دوماهه سال جاری از این معدن یك میلیون و ۸۳۲ هزار تن بارگیری صورت گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیركل راه آهن یزد گفت: با احداث یك دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و خط جدید (ریگ – زرین) به طول ۱۴كیلومتر، شیب و فراز بلاك مذكور از ۱۵در هزار به ۱۰ در هزار كاهش یافت كه در این رابطه ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم درپایان نیمه اول سال ۹۶ شاهد بهره برداری این بلاك باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما