شناسهٔ خبر: 39477 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قمری‌نژاد خبر داد:

افزايش سطح كمی و كيفی خدمات رسانی در قطار حومه‌ای تهران - پرند/ انجام اصلاحات لازم در زمان‌بندی حركت قطارها

قطار حومه‌ای مدير پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: استفاده بهينه از ناوگان و زير ساخت‌های موجود در محور حومه‌ای تهران-پرند، موجب افزايش سطح كمی و كيفی خدمات رسانی در مسير و همچنين افزايش بهره‌وری در قطار حومه‌ای شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مهدی قمری‌نژاد مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای با اشاره به افزایش ظرفیت سفر روزانه قطار حومه‌ای در مسیر تهران-پرند، گفت: از نیمه دوم سال ۹۵ با بكارگیری بهینه زیرساخت‌ها و ناوگان موجود در این مسیر شاهد افزایش تقاضای سفر در این محور هستیم.

وی افزود: استفاده بهینه از قطارهای حومه‌ای می‌تواند منجر به افزایش كمی و كیفی خدمات‌رسانی با ایجاد ظرفیت سفر و جذب مسافر بیشتر شود.

به گفته وی در فاصله بین سال ۹۵ تا ۹۶ با انجام بررسی‌هایی در مسیر قطار حومه‌ای تهران -پرند و آسیب‌شناسی این مسیر، اقدامات گسترده‌ای در جهت افزایش تقاضای سفر با قطار صورت گرفت.

قمری‌نژاد اضافه كرد: اجرای بخشی از اقدامات موجب افزایش سطح كمی و كیفی خدمات رسانی در مسیر و همچنین افزایش بهره وری در قطار حومه ای تهران-پرند شده است.

مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای با اعلام اینكه افزایش تقاضای سفر در مسیر تهران – پرند ، اختصاص منابع را توجیه پذیر می‌كند، گفت: مسیر قطار حومه‌ای تهران-پرند با گذشتن از شهرهای پرجمعیتی مانند اسلامشهر، رباط كریم، سلطان آباد و پرند جمعیت قابل توجهی را در پهنه جنوبی شهر تهران پوشش می‌دهد.

قمری‌نژاد بیان داشت: مطالعات تقاضای سفر توسط مهندسین مشاور در مسیر قطار حومه ای تهران-پرند نشان می دهد در وضعیت فعلی، با تامین سرفاصله اعزام ۲۰ دقیقه ، حداقل ۲۳ هزار نفر-سفر روزانه جذب سیستم ریلی می شوند.

وی گفت: استفاده بهینه از ناوگان و زیرساخت موجود منجر به افزایش ظرفیت سفر و همچنین افزایش مسافر شده است.

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای خاطر نشان كرد: با انجام اصلاحات لازم در زمان بندی حركت قطارها در برنامه سال جاری، اكثر اعزام ها در ساعات اوج سفر مسافران حومه ای اتفاق می افتد.

وی عنوان داشت: در برنامه فعلی و در ساعات اوج سفر یعنی از ساعت ۵ الی ۹ صبح از سمت پرند و از ساعت ۱۶ الی ۲۱ از سمت تهران با سرفاصله زمانی حدود یك ساعت، قطار دراین جهت ها اعزام می شود.

قمری نژاد اظهار داشت: با سیر ناوگان بیشتر و تغییر و كاهش زمان خواب و تعمیر و نگهداری ناوگان، شاهد ایجاد ظرفیت و افزایش بهره وری هستیم.

وی تاكید كرد: افزایش ظرفیت به خودی خود نمی تواند هدف باشد بلكه این افزایش ظرفیت می بایست به افزایش مسافر و جذب مسافر بیشتر منجر شود.

قمری نژاد با بیان اینكه جذب مسافر و افزایش مسافر علاوه بر ایجاد ظرفیت مستلزم سایر اقدامات تكمیلی است، افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات، افزایش سطح كیفی خدمات (كاهش تاخیرات و كیفیت ناوگان و..) و ایجاد حمل و نقل مكمل از جمله این اقداملات است.

وی تصریح كرد: همزمان با ایجاد ظرفیت و با هماهنگی انجام شده با شهرهای پرند و رباط كریم و با انجام تبلیغات محیطی و مجازی، تعداد مسافرین روزانه این مسیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است بطوریكه در اردیهشت ماه سال ۹۶ به بیش از ۳۲۰۰ نفر رسیده است.

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای یادآور شد؛ تداوم این رویكرد در توسعه و بهره برداری و به كار گیری همه ظرفیت ها در این چارچوب می تواند نتایج چشمگیر تری را به دنبال داشته است./

نظر شما