شناسهٔ خبر: 39487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان مطرح کرد:

ارتقای ایمنی، اولویت اول در حوزه نکهداری راه‌ها/ اجرای اقدامات اولیه طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور

سخنرانی داود کشاورزیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأسیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات روانشناسی ترافیک و حمل و نقل رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور خبر داد و گفت: برای این اقدام تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر داود کشاورزیان پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان در سنندج با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نگهداری از راه‌های شهری و روستایی است، گفت: نگهداری راه‌های شریانی از محل منابع ملی و راه‌های غیرشریانی که اکثر راه‌های فرعی و روستایی را شامل می‌شود از محل منابع استانی تامین اعتبار می‌شود.

وی عنوان کرد: بعد از افزایش قیمت قیر و هزینه‌های راهسازی و نگهداری، بخشی که برعهده استان‌ها گذاشته شد محقق و اجرایی نشد.

وی با با بیان اینکه متاسفانه منبع مالی جایگزینی برای نگهداری از راه‌های غیرشریانی در بودجه ملی دیده نشده است، اظهارداشت: باید منبعی برای نگهداری از این راه‌ها درنظر گرفته شود تا دستخوش تخصیص اعتبارات عمرانی نشود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: در چنین شرایطی اولویت ما در نگهداری راهها، بحث ایمنی یعنی احیای به موقع خط کشی، تعمیرتابلوها، اصلاح تقاطع و دوربرگردان ها، ساخت تقاطع های غیرهمسطح، رفع نقاط حادثه خیز است.

کشاورزیان بیان کرد: شبکه راههای این استان به دلیل مرزی بودن آن به تدریج که به انتها میرسد ضعیفتر می‌شود و این امری طبیعی است و تنها مختص به کردستان نیست و شامل تمامی استان‌های مرزی کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: علی رغم تنگناهای اعتباری، اعتبارات مطلوبی به پروژه‌های ساخت در سال گذشته اختصاص پیدا کرد و در بخش نگهداری از راه‌ها هم اولویت ارتقای ایمنی است.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در سطح ملی برای ارتقای ایمنی راه‌ها تعریف شده است، بیان کرد: اتوبوس‌ها مجهز به سامانه سپهتن شدند که این موجب کنترل تردد تمامی اتوبوس‌های بین شهری و در نتیجه ارتقای ایمنی مسافرت‌ها می‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: کردستان هم حمل و نقل داخلی و هم بین‌المللی، پایانه مرزی و تزانزیت کالا را دارد و این نشان از اهمیت حمل و نقل در این استان است و باید بیشتر این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

کشاورزیان اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان مسافربری از محل منابع داخلی سازمان وام‌های کم بهره تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت کردیم.

وی اظهارداشت: مهمترین ضعف در ناوگان مینی بوسرانی کشورمان است چراکه این بخش دیگر قدرت ترمیم خود را ندارد.

وی عنوان کرد: طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور هم در دست اقدام است و طرح‌های دیگری هم در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها در حال اجرایی شدن درکشورمان است./

نظر شما