شناسهٔ خبر: 39515 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر هرمزگان:

سازمان بنادر متولی حریم ۶۰ متری نیست/ از پروژه پارک آکواریوم شکایتی نکرده‌ایم

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام اینکه سازمان بنادر متولی حریم ۶۰ متری نیست، گفت: هیچ گونه شکایتی توسط این سازمان از پروژه پارک آکواریوم شهرداری بندرعباس صورت نگرفته و اجرای قانون بر اساس مصوبات ابلاغی، ملاک عمل این اداره کل بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" که دبیری کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل، بنادر و جزایر استان هرمزگان را بر عهده دارد، اظهار داشت: هدف از راه اندازی این کمیته که در رأس آن استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان قرار دارد، هماهنگی و همکاری مشترک دستگاه های اجرایی استان با یکدیگر در خصوص مسائل مناطق ساحلی و اعمال مقررات مربوط به ساخت و سازهای فاقد مجوز و آزادسازی نواحی ساحلی برای استفاده عموم مردم است.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر متولی نظارت و صدور مجوز برای سازه هایی است که از خط مرز دریا به داخل آب ساخته می شوند.

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل، بنادر و جزایر استان هرمزگان با اشاره به راه اندازی "سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور" به منظور مستندسازی و نظارت مناسب بر ساخت و سازهای ساحلی، گفت: در این سامانه، سازه های فاقد مجوز، دارای مجوز و در حال ساخت به صورت ماهانه و بوسیله بازدیدهای ادواری مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرند.

عفیفی پور در همین رابطه اظهار داشت: در جریان بازدید نوروز سال ۹۵ مشاهده شد که خاکریزی و بسترسازی برای پروژه موسوم به پارک آکواریوم در مجاورت پارک کپ شکن بندرعباس در محدوده حریم ۶۰ متری دریا در حال انجام است.

وی افزود: بر همین اساس، مکاتبات متعددی با شهرداری بندرعباس در خصوص رعایت مواد قانونی از جمله بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت مبنی بر اینکه هر گونه فعالیت و ساخت و ساز در داخل دریا منوط به اخذ مجوز از این سازمان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، هر گونه برخورد دستگاه های متولی از جمله دستگاه محترم قضایی با این پروژه یا پروژه های مشابه بر اساس موارد قانونی مرتبط بوده است.

نظر شما