شناسهٔ خبر: 39534 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دریس خبر داد:

رشد ۵۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۵۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر از ابتدای سال جاری تاکنون در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خرمشهر، عادل دریس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری ۱۴ هزار و ۵۹۲ TEU کانتینر در بندرخرمشهر به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی در ادامه حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر طی این مدت را ۲۷۶ هزار و ۲۷۲تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۶ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به صادرات ۲۶ هزار و ۴۰۸ تن کالا از این بندر به کشور کویت از ابتدای سال جاری تاکنون اضافه کرد: همچنین در این مدت۶۱ هزار و ۲۵۶تن کالا از بندرخرمشهر به کشور عراق صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۷ برابری برخوردار است.

دریس ادامه داد:در این بازه زمانی ۲۱۰ هزار و ۵۴۹ مسافر از طریق پایانه بین المللی خلیج فارس تردد داشته اند.

به گفته وی طی این مدت تردد بیش از ۱۷ هزار و ۶۵۵ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری ۴۶۵ فروند شناور بالای هزار تن و زیر هزار تن در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۶۸ و ۱۵درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان تخلیه و بارگیری خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون در بندرخرمشهر را ۲ هزار و ۹۵۷ دستگاه اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۱ درصدی برخوردار است.

نظر شما