شناسهٔ خبر: 39747 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اعلام کرد:

گام ارزنده‌ در رفع مشکلات شهروندان با وجود سامانه‌های الکترونیکی

شهراه مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در این زمینه گفت: سامانه شهراه با هدف عملی کردن رعایت حقوق شهروندی در بستر الکترونیکی راه‌اندازی شده که خدمات‌رسانی به شهروندان و دسترسی آزاد به اطلاعات و اصلاح فرایندها از اهداف این سامانه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم طی سخنان مبسوطی در دومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت اداره کل افزود: درواقع هدف از راه‌اندازی شهراه، ایجاد یک درگاه واحد برای ارتباط و دریافت خدمات از وزارت راه و شهرسازی است که در نهایت این امر منجر به مشارکت بیشتر شهروندان در اداره امور این وزارتخانه و افزایش سطح خدمات و باعث شفافیت بیشتر خواهد شد که این امر به مبارزه مؤثر و پایدار با فساد کمک خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان ادامه داد: سامانه سامد که متعلق به نهاد ریاست جمهوری و در استانداری‌ها فعال است از دیگر سامانه‌های الکترونیکی است که در سرعت و دقت پاسخگویی سازمان‌ها به نامه‌های شهروندان مؤثر عمل کرده است.

وی افزود: در دو ماه اول امسال تاکنون ۱۷ نامه از طریق این دو سامانه به اداره کل رسیده است که به کلیه آن‌ها در موعد مقرر پاسخ و اقدامات لازم انجام شده است.

مبارک قدم موضوع نامه‌های ارجاعی را شامل ۸ درخواست،۷ شکایت و ۲ گزارش و پیشنهاد عنوان کرد.

 این مقام مسئول افزود: مجموعه راه و شهرسازی به واسطه فعالیت‌های ذاتی خود به صورت مستقیم با مردم سروکار دارد که با اجرای این سامانه  به آدرس shahrah.mrud. ir علاوه بر صرفه‌جویی در وقت ارباب‌رجوع، در راستای رفع مشکلات شهروندان گام‌های ارزنده‌ای برداشته خواهد شد.

وی در خاتمه خدمات ارائه شده توسط سامانه شهراه را شامل: خدمات شهری، گزارش شهروندی، تعیین حدود صلاحیت حرفه‌ای مهندسان مسکن و ساختمان، رفع مشکل راه بین‌شهری، رفع مشکل راه روستایی، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، خدمات مسافرت ریلی، خدمات مسافرت هوایی، خدمات مسافرت فرودگاهی، سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی، طرح شکایت، انتقادات و پیشنهادها، قوانین و مقررات، بانک جامع مقالات و سایر خدمات دانست.

نظر شما