شناسهٔ خبر: 39753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سیستان و بلوچستان برگزار شد:

جزئیات برگزاری جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی با سازمان بسیج و سپاه در سیستان و بلوچستان

جلسه جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی با سازمان بسیج و سپاه در خصوص مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی و پایش پروژه‌های در دست اقدام در مناطق حاشیه شهر با حضور کلیه اعضاء در دفتر مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی با سازمان بسیج و سپاه در خصوص مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی و پایش پروژه‌های در دست اقدام در مناطق حاشیه شهر با حضور کلیه اعضاء در دفتر مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

هدف از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی در خصوص مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی و بررسی و پایش پروژه‌های در دست اقدام در مناطق حاشیه شهر بود.

در ابتدای جلسه مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارش مختصری از شرایط حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی استان و اقدامات انجام شده جهت بهبود وضعیت مناطق حاشیه شهرها و تعداد جلسات و مصوبات مربوطه ارائه داد.

وی تعداد کل جلسات برگزار شده در سال گذشته را ۶۸ جلسه با ۳۸۱ مصوبه اعلام کرد، و برخی از مسائل و مشکلات مناطق حاشیه شهر را نداشتن شغل، ساخت و سازهای غیرمجاز، بی‌سوادی، عدم بهره‌مندی از خدمات شهری، کمبود آب و پائین بودن سطح بهداشت عنوان کرد.

در ادامه لطیفی جانشین فرماندهی در حوزه اقشار سپاه سلمان استان ضمن تقدیر و تشکر از  مالکی بابت تشکیل جلسه مذکور گفت: در شهر تهران ۱۶ کارگروه و در استان ۱۰ کارگروه فعال می‌باشند ولی متأسفانه در هیچ یک از این کارگروه‌ها به معضل حاشیه‌نشینی پرداخته نمی‌شود. اما در سپاه سلمان استان موضوع حاشیه‌نشینی در کارگروه عمران و با دبیری مهندس مهرجو در دست پیگیری است.

وی در ادامه افزود: سازمان بسیج و سپاه با کمبود اعتبار مواجه‌اند ولی از نیروی انسانی بسیار خوبی بهره‌مند می‌باشند.

خسروی مدیر راهبردی سپاه استان گفت:  تعداد ۱۰ کارگروه در بسیج با پشتیبانی ۲۲ قشر مردمی و دانش‌آموزی و دانشجویی و بسیج در حال فعالیت می‌باشند. با توجه به یکسان بودن محلات هدف در پنج شهر پایلوت استان میان بسیج و سپاه و همچنین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و با عنایت به اینکه جامعه هدف نیز زنان و مردان و اقشار کم‌درآمد هستند می‌توان با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر، برنامه‌هایی را به صورت مشترک به انجام رساند.

نظر شما