شناسهٔ خبر: 39854 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خادمی خبر داد:

۲۰ درصد تا تکمیل منطقه یک آزادراه تهران- شمال باقی مانده است/ نیاز به اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل منطقه دو آزادراه تهران- شمال

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه در طول دو سال پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه تهران – شمال از ۳۰ به ۸۵ درصد رسیده است گفت: با در نظر گرفتن عملیات تکمیلی تقریبا ۲۰ درصد از کل عملیات باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری و وزیرراه و شهرسازی از مراحل اجرایی آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: منطقه یک آزادراه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر با انجام عملیات بسیار تکنیکی در حال انجام است که بخش اعظم این ۳۲ کیلومتر را تونلهایی به صورت رفت و برگشت تشکیل می‌دهند.

وی افزود: عملیات ساخت پل‌های عظیم را می‌توان به عنوان یک شاهکار مهندسی قلمداد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنماهای حمل و نقل با بیان اینکه شش پیمانکار ایرانی عملیات اجرایی آزادراه را برعهده گرفته‌اند گفت: در طول دو سال پیشرفت فیریکی این پروژه از ۳۰ به ۸۵ درصد رسیده است و با درنظر گرفتن عملیات تکمیلی تقریبا ۲۰ درصد از کل عملیات باقی مانده است.

وی درادامه از صرف بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان در این پروژه خبر داد وگفت: ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای تممیل این پروژه نیاز است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آزادراه صورت وضعیت صادر می‌شود.

وی رکوردهای مهندسی شکسته شده در آزادراه را تشریح کرد و گفت: به طور مثال روزانه حدود ۶۰ متر عملیات لاینینگ وحدود ۱۵متر حفاری تونل انجام می‌شود که عملیات سنگینی در حوزه مهندسی و ساخت محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسای با اشاره به منطقه دو آزادراه تهران- شمال گفت: این منطقه شامل دو بخش یکی محدوده تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر است که عملیات اجرایی بخش شرقی تونل درگذشته شروع شده و فقط حدود هزار متر باقی مانده که طی یک سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی نسبت به تکمیل منطقه دو آزادراه تهارن-شمال طی سه سال آینده اظهار امیدواری کرد و گفت: برای تکمیل این منطقه ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا نقطه اتصال مناطق یک و دو آزادراه تهران شمال و بخش شرقی تونل البرز و بخش غربی تونل تکمیل شود.

نظر شما