شناسهٔ خبر: 39985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان گیلان برگزار شد:

جزئیات برگزاری دومین جلسه شورای مسکن استان گیلان

شعبانعلی خاوری با هدف تصمیم‌گیری و بهبود فرایند زیرساخت‌های مسکن مهر گیلان، دومین جلسه شورای مسکن در استان گیلان در سال جاری برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان این جلسه که به ریاست مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران کل عضو شورای مسکن استان برگزار شد، ارتقاء خدمات زیرساختی مسکن مهر و ادامه فرایند آن مورد بررسی قرار گرفت.

خاوری با اشاره به وضعیت سایت مسکن مهر این استان اعلام کرد: گیلان در مجموع شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۴ شهر رستم‌آباد، منجیل، لوشان و رودبار، ۵۱۳۷۰ واحد است که تاکنون ۳۹۱۱۵ واحد به متقاضیان تحویل گردیده و ۱۲۲۵۵ واحد باقیمانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اعلام اینکه برای تکمیل مسکن مهر در کشور ۱۷۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه تصویب شده است، افزود: از این مقدار هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های مسکن مهر کشور به وزارت نیرو، ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهرشهرهای جدید و ۴۰۰ میلیارد تومان برای سازمان ملی زمین و مسکن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از این ۴۰۰ میلیارد اسناد خزانه برای سازمان ملی زمین و مسکن تا الآن موافقت ۲۰ میلیارد تومان برای فروش یا تهاتر اراضی جهت تکمیل مسکن مهر استان گیلان را اخذ کردیم.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان در ادامه از شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو در استان خواست تا از این فرصت اسناد خزانه جهت تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه تصمیم داریم واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر را به مسکن اجتماعی و حمایتی تبدیل کنیم، تصریح کرد: برای واحدهای فاقد متقاضی در لوشان و رستم‌آباد تمهیداتی از قبیل آسفالت، محوطه‌سازی و ... اندیشیده شده است تا به یاری خداوند زمینه واگذاری به متقاضیان بیش از پیش فراهم شود.

خاوری در پایان ضمن تشکر از همکاری همه دستگاه‌های متولی در توسعه زیرساخت‌های مسکن مهر، خواستار تلاش بسیجی‌وار و جهادگونه و اهتمام ویژه جهت رفع مشکلات و تسریع در بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر استان گیلان شد.

نظر شما