شناسهٔ خبر: 40002 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی اعلام كرد:

تاکید بر همكاری دستگاه‌ها برای تكمیل زیرساخت ۴۰۰هزار واحد مسكن مهر آماده تحویل/ پرداخت بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانك‌ مسکن/ شمارش معکوس برای بسته شدن پرونده مسكن مهر ۴ استان

درجمع قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر ضمن تاكید بر ضرورت همكاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در تكمیل طرح مسكن مهر كشور گفت: در حال حاضر بخشی از واحدهای مسكن مهر دارای مشكلات خدمات زیربنایی هستند كه تلاش داریم تا پایان سال جاری با همكاری دستگاه‌های مرتبط این مشكلات را رفع كنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد اصغری مهر‌آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر در حاشیه مراسم افتتاح ۲هزارو ۱۱۴ واحد مسكن مهر در فاز ۸ شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران گفت: از بین ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار واحد مسكن مهر كه از ابتدای شروع طرح از تسهیلات مسكن مهر بهره‌مند شدند تاكنون كار ساخت یك میلیون و ۹۴۵ هزار واحد تمام شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب كه با احتساب واحدهای افتتاح شده امروز نزدیك به یك میلیون و ۸۳۷ هزار واحد به افتتاح رسیده است گفت: متاسفانه مابقی پروژه یا دارای معارض بوده و یا فاقد متقاضی و همچنین پیشرفت فیزیكی زیر ۳۰ درصد دارند كه باعث شده عملیات احداث آن‌ها سال‌ها متوقف باشد. از این رو امید داریم تا با همكاری سایر دستگاه‌ها هرچه زودتر مشكل این پروژه‌ها نیز همزمان با سایر پروژه‌ها رفع شود.

مهرآبادی در ادامه افزود: نزدیك به ۸۶۵ هزار واحد طی دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده است كه سالیانه به طور میانگین تحویل ۲۱۵ هزار واحد را شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با تاكید براینكه تاكنون ۵۶ درصد از كل پروژه‌های مسكن مهر در این دولت به متقاضیان تحویل داده شده است افزود: طی دولت یازدهم ۸۴۵ هزار واحد معادل ۶۴ درصد فروش اقساطی شده است كه سند اعیانی ۵۴ درصد اخذ شده و ۸۴ درصد واحدها موفق به وصول اقساطی شده‌اند.

وی در ادامه با تاكید بر ضرورت همكاری سایر دستگاه‌ها در پیشبرد پروژه‌های مسكن مهر گفت: قطعا برای اتمام این طرح به رفع مشكلات بیمه، تعاونی‌ها و مالیات نیاز داریم كه این امر نیز تنها در تعامل و سایر نهادهای مرتبط انجام خواهد گرفت.

به گفته مهرآبادی در صورت عدم رفع مشكلات مالیات و تسویه حساب واحدها گواهی پایان كار آن‌ها داده نمی‌شود و همچنین فروش اقساطی این خانه‌ها صورت نمی‌گیرد و در نهایت شاهد آن هستیم كه امكان تحویل واحدها به متقاضیان نیز فراهم نخواهد شد، به همین دلیل است كه رفع مشكلات نامبرده بسیار ضروری خواهد بود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر در خصوص شرایط سایت مسكن مهر استان تهران نیز بیان كرد: از مجموع ۳۳۳ هزار واحد در دست احداث كار ساخت ۲۷۰ هزار واحد به پایان رسیده است. همچنین می‌توانیم بگوییم كه پیشرفت فیزیكی پروژه‌های مسكن‌مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان نیز با حجم ۱۱۵ هزار واحد نزدیك به ۹۸ درصد بوده كه بیشترین عملكرد در این حوزه را به خود اختصاص می‌دهد.

مهرآبادی با بیان اینكه كه در حال حاضر تنها ۲ هزار واحد مسكن مهر در این شهرها باقی مانده است گفت: خوشبختانه پرونده مسكن مهر شهر جدید اندیشه بسته شده و عملیات اجرایی در شهر جدید پردیس نیز به خوبی در حال انجام است. طبق آمار در این شهر جدید تنها ۳ هزار واحد دارای معارض است. همچنین در شهر جدید پرند نیز از ۹۵ هزار واحد ۲۰ هزار واحد باقی مانده كه ۱۱ هزار واحد آن معارض دارد.

وی همچنین خاطرنشان كرد: تاكنون مبلغی بالغ بر ۵۰ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانك‌های عامل در این طرح پرداخت شده كه ۴۸ هزارو ۲۰۰ میلیارد آن از سوی بانك مسكن بوده است.

این قام مسئول در ادامه به ترتیب ۴۲ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات را برای شهرهای كشور (شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر و شهرهای جدید)، ۳هزارو ۹۷۷ هزار میلیارد تومان برای بافت فرسوده، ۴ هزار میلیارد تومان برای مسكن روستایی اعلام كرد.

مهرآبادی همچنین از پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسكن مهر از محل جعاله خبر داد و گفت: هنوز برای رسیدن به سقف این تسهیلات مبلغی نزدیك به ۷ هزار میلیارد تومان در دست داریم كه امید است با همكاری به موقع بانك‌ها روند پیشبرد پروژه‌ها تسریع یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ هزار واحد از پروژه‌ها نیازمند آب، ۴۰۰ هزار واحد نیازمند فاضلاب و بیش از۱۵۰ هزار واحد فاقد برق و ۱۸۷ هزار واحد فاقد گاز هستند كه با توجه به مصوبه دولت و همكاری سازمان‌های مرتبط تلاش داریم تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از مشكلات را رفع كنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر در ادامه با تاكید براینكه سعی می‌كینم تا پایان سال تمامی پروژه‌های بدون معارض را تكمیل و به متقاضیان تحویل دهیم گفت: خوشبختانه سایت مسكن مهر استان زنجان تكمیل شده و تیرماه پرونده آن نیز بسته خواهد شد. تلاش می‌كنیم در شهریور امسال نیز مسكن مهر چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اردبیل و تعدادی دیگر از شهرها را نیز تكمیل كنیم.

نظر شما