شناسهٔ خبر: 40004 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تلاش دولت یازدهم برای تكمیل مسكن‌مهر تمامی شهرهای جدید به جز تهران و البرز/ ۴۰ هزار واحد مسكن‌مهر پردیس در مرحله نازك‌كاری قرار دارد

درجمع معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۴۰ هزار واحد مسكن‌مهر پردیس در مرحله نازك‌كاری خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پایان دولت مسكن مهر شهرهای جدید تمامی استان‌های كشور به جز البرز و تهران را تكمیل و به متقاضیان تحویل دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید در حاشیه مراسم افتتاح ۲هزارو ۱۱۴ واحد مسكن مهر در فاز ۸ شهرجدید پردیس در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه هم‌اكنون نزدیك به ۴۰ هزار واحد مسكونی دیگر در پردیس به مرحله نازك‌كاری رسیده است كه در حال انجام امور آماده سازی و محوطه‌سازی آن‌ها هستیم.

نریمان در ادامه با تاكید براینكه قصد داریم در سال جدید اكثریت واحدهای بدون معارض را به متقاضیانشان تحویل دهیم گفت: تلاش داریم بخش‌های مختلفی از سایت مسكن مهر پردیس را ماهانه افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم. مسكن مهر در حال حاضر دارای مشكلات نرم‌افزاری مانند امور بانكی،‌ بیمه‌ای و مالیاتی است كه برای رفع آن كمك و همكاری سایر دستگاه‌ها الزامی است.

به گفته وی در حال حاضر برای پیشبرد پروژه مسكن مهر در كل كشور تعامل خوبی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برقرار بوده و تلاش می‌شود پرونده مسكن مهر تا پایان دولت تمامی شهرهای جدید به جز دو استان البرز و تهران بسته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشكلات حوزه مسكن مهر این دو استان نیز اظهار كرد: قطعا اتمام پروژه‌های شهرهای جدید استان‌های مذكور منوط به همكاری متقاضیان نیز است چراكه بسیاری از آن‌ها تعهدات خود را به موقع عملیاتی نكرده است و این مسئله باعث شده تا كل پروژه تحت تاثیر قرار بگیرد و كار اتمام و بهره‌برداری از آن به تعویق بیفتد.

نریمان با اشاره به این نكته كه عملیات اجرایی واحدهای مسكن مهر از محل تسهیلات و آورده‌های مردمی انجام می‌شود گفت: قطعا به دنبال آن هستیم تا  متقاضیان خوش‌حساب را با بهره‌گیری از روش‌های مختلف زودتر خانه‌دار كنیم و همچنین به برخی از مشتریان كم‌ درآمد كمك كرده تا آن‌ها نیز با پرداخت آورده‌های خود موفق به دریافت واحدهای مسكونی بشوند.

وی جلب اعتماد مشتریان را یكی از هدف‌های اصلی شركت عمران شهرهای جدید در این مناطق اعلام كرد و گفت: در گذشته كه كوه‌ها و تپه‌ماهورهایی را به عنوان اجرای طرح مسكن مهر به ما تحویل دادند امكان اجرای خدمات رسانی در حوزه آب، برق و گاز بسیار سخت بود اما امروز شاهد آن هستیم كه بالای ۹۵ درصد از امور مربوط به سایت مسكن مهر این مناطق انجام شده و انگیزه لازم برای تداوم كار از سوی پیمانكاران نیز انجام شده است.

مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید اضافه كرد: قطعا پروژه‌هایی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیكی باید زودتر از سایر پروژه‌ها تسهیلات خود را دریافت كنند و هرچه زودتر كار این واحدها را به پایان برسانند.

وی در خصوص مشكلات فاز ۹ پردیس نیز گفت: مشكلات فاز ۹ پردیس در جلسه‌های مختلفی با حضور كارشناسان و متخصصان بررسی شده و حتی تعدادی از واحدهای آن طی هفته‌های گذشته واگذار شده است. ما در این منطقه دارای مشكلاتی در حوزه ساخت و ساز و دیوار حائل هستیم كه اقدامات اصلاحی برای رفع آن‌ها در حال انجام است.

نریمان همچنین اضافه كرد: از آنجایی كه آخرین كلنگ‌های پروژه‌های مسكن مهر كشور در شهر جدید پردیس به زمین زده شد، طبیعی است كه آخرین پروژه‌های آن نیز در پردیس تكمیل و تحویل داده شود.

این مقام مسئول در پایان از وجود بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسكن مهر در شهرهای جدید كل كشور خبر داد و گفت: این واحدها در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیكی بالای ۹۳ درصد هستند كه تلاش داریم تعداد باقی مانده آن نیز هرچه سریعتر به پایان برسد.

نظر شما