شناسهٔ خبر: 40017 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزير راه و شهرسازی صورت می‌گيرد:

آغاز عملیات اجرایی احداث سه پست اسکله جدید صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی عملیات اجرایی احداث سه پست اسکله جدید صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر شهید رجایی با حضور معاون وزير راه و شهرسازی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فردا و با حضور محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث سه پست اسکله جدید صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر شهید رجایی برگزار می‌شود.

قرار است در این مراسم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرستان بندرعباس، استاندار هرمزگان، اعضای مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان دولت تدبیر و امید نیز حضورداشته باشند.

مجتمع بندری شهید رجایی، با برخورداری از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در نزدیکترین نقطه به تنگه هرمز و دهانه ورودی خلیج فارس، به دلیل فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره‌ای کشتی‌ها، با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، مهم‌ترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

مجتمع بندری شهید رجایی، با ۲۴۰۰ هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش ۱۰۰ میلیون تن کالا در سال برخوردار است و ظرفیت بهره مندی از ۴۰ پست اسکله، با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته‌ترین ترمینال کانتینری کشور، و پس از افتتاح فاز دوم طرح توسعه از ظرفیت ۶ میلیون TEU کانتینر در سال برخوردار بوده و حجم گسترده‌ای از عملیات جابجایی کالای عمومی خصوصاً محصولات فولادی، فله خشک، فله مایع و فرآورده‌های نفتی خام در این بندر انجام می‌شود.

نظر شما