شناسهٔ خبر: 40096 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دریس خبر داد:

رشد ۶۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر/ تخلیه و بارگیری‌ ۳۸۰۰ خودرو در بندر خرمشهر

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۶۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر از ابتدای سال جاری تاکنون در این بندر خبر داد.

عادل دریس به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه امسال بیش از ۳۶۴ هزار تن تخلیه و بارگیری داشتیم که رشد ۶۸ درصدی نسبت به مدت مشابه را نشان می دهد.

وی ادامه داد: هم‌چنین در بخش صادرات(بارگیری کالا) بیش از ۲۴۲ هزار تن کالا بارگیری شده است که رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد.

دریس افزود: در بخش کانتینری نزدیک به ۲۰ هزار TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر داشتیم که حاکی از رشد ۵۰ درصدی است.

تخلیه و بارگیری ۳۸۰۰ خودرو در طول سه ماه در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: در بخش تخلیه و بارگیری خودرو نیز نزدیک به ۳ هزار ۸۰۰ خودرو در طول این سه ماه در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که نشان دهنده ی رشد ۲۰ درصدی است که بخشی از این خودروها به مقصد منطقه آزاد و بخشی هم از بندر خرمشهر به سایر کشورها ترانزیت می‌شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهردر خصوص چرایی رشد۶۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر توضیح داد:تفاهم نامه‌ای با بعضی از شرکت‌هایی که مصالح ساختمانی به عراق حمل می‌کنند منعقد کردیم که در پی آن استقبال خوبی از سوی شرکت‌های مستقر در بنادر عراقی صورت گرفت و خوشبختانه عامل اصلی رشد ۱۰۰ درصدی در بخش بارگیری و صادرات شده است.

نظر شما