شناسهٔ خبر: 40109 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امیر امینی:

راه و ترابری شاخصه‌های پیشرفت در دولت تدبیر و امید هستند/ امضای ۴۷۰ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه در حوزه احداث راه/ اجرای راه آهن بوشهر به شیراز در اولویت است

امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «یکی از مهمترین شاخصه‌های پیشرفت در دولت یازدهم بخش راه و حمل‌و‌نقل است» گفت: هم اکنون طول راه‌های کشور به ۲۱۰ هزار کیلومتر رسیده که ۳۴ هزار کیلومتر آن به راه‌های شریانی اختصاص دارد و بیش از ۷۵ درصد رفت و آمد هموطنان از طریق راه های شریانی کشور انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون برنامه ‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از عملیات اجرایی  ۵۳ هزار کیلومتر راه  در سراسر کشور خبر داد و گفت:  حدود ۴۳ هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، آزادراه، راه روستایی و ۱۰ هزار کیلومتر راه‌آهن در حال ساخت است. 

وی همچنین از امضای ۴۷۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه در زمینه احداث راه در کشور خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری راه‌آهن، آزادراه و فرودگاه امضاء شده است و امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه‌ها شاهد رونق خوبی در حوزه راه در کشور باشیم.

امینی گفت: یکی از مهمترین شاخصه‌های پیشرفت در دولت یازدهم بخش راه و حمل‌و‌نقل است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون طول راه‌های کشور به ۲۱۰ هزار کیلومتر رسیده که ۳۴ هزار کیلومتر آن به راه‌های شریانی اختصاص دارد و بیش از ۷۵ درصد رفت و آمد هموطنان از طریق راه های شریانی کشور انجام می شود. تلاش دولت تدبیرو امید برای ساختن جاده‌های جدید ستودنی است با این حال جا دارد توجه ویژه ای نیز به جاده‌های فرعی مانند جاده مهاباد به سردشت بشود، تا این جاده ها نیز بیش از پیش سفری سالم و مطمئن برای مسافران رقم بزنند.

اجرای راه آهن بوشهر به شیراز در اولویت است

معاون برنامه‌ریزی و تجهیز منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: هشت طرح ریلی در کشور مورد توجه قرار دارد که ۶ طرح آن از جمله راه‌آهن بوشهر به شیراز با ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در اولویت اجراست.

روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از امیر امینی در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: مسیر راه‌آهن شیراز به بوشهر ۴۵۰ کیلومتر و مسیر طرح ریلی شیراز - بوشهر به عسلویه ۶۴۰ کیلومتر تعیین شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح ریلی شیراز- بوشهر به عسلویه ۴۰ هزار میلیارد ریال ارزیابی مالی شده است که اجرای این پروژه نیازمند فاینانس کننده دارد.

امینی بیان کرد: امسال برای اجرایی شدن پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز فاینانس کننده انتخاب می‌شود و اعتبارات لازم برای تحقق این مهم مصوب و اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و تجهیز منابع وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سفر به استان بوشهر علاوه بر بررسی پروژه‌های مختلف راهسازی در نقاط مختلف راهکارهای لازم برای حل مشکلات آنها ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای راه‌های روستایی افزود: در این سفر تکمیل و تسریع در اجرای راه‌های روستایی استان از جمله جاده‌های مختلف دشتستان بررسی و مشکلات تامین اعتبارات ملی آنها بررسی و برطرف می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و تجهیز منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل راه‌های روستایی در اولویت قرار دارد تصریح کرد: برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها اعتباراتی از محل ارزش افزوده مصوب شده که پیش بینی می‌شود ۱۰هزار میلیارد ریال از این محل برای تسریع در اجرای راه‌های روستایی تخصیص یابد.

استاندار بوشهر نیز در این نشست با تاکید بر ‌تسریع در اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز‌ گفت: تا زمانی که راه آهن شیراز به بوشهر متصل نشود این طرح ریلی در استان فارس از نظر اقتصادی فاقد ارزش است.

مصطفی سالاری با بیان اینکه رئیس جمهوری برای اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز تاکید دارند ادامه داد: معاون اول رئیس جمهوری نیز در سفر به بوشهر اجرایی شدن طرح ریلی بوشهر - شیراز را در اولویت برنامه‌ها عنوان کرد.

وی با اعلام آمادگی برای تامین اعتبارات لازم برای تسریع در اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز اظهار داشت: ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد ریال برای اجرایی شدن این پروژه اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به تصویب پروژه ریلی بوشهر به شیراز، این طرح در اولویت پروژه‌های استان بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به تجمیع شدن ترمینال‌های حمل و نقل مسافری، باری، هوایی و ریلی در یک منطقه افزود: اجرایی شدن طرح ریلی استان بوشهر بطور جدی پیگیری می‌شود تا یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم این استان محقق شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌‌های راه‌سازی در همه نقاط استان بوشهر اجرایی شده است افزود: طرح بزرگراهی در همه نقاط استان بوشهر یا افتتاح شده و یا در دست اجراست که این مهم سبب ایمن‌تر شدن تردد در راه‌های ارتباطی این استان شده است.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای بزرگراه دالکی به کنارتخته گفت: اجرای بزرگراه دالکی به کنارتخته یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر در سال ۱۳۹۳ و از مطالبات مهم مردم استان است که باید در اجرای این طرح تسریع شود.

استاندار بوشهر افزود: در انتخاب پیمانکاران راهسازی هم باید به توانمندی فنی و مهندسی و هم به توانمندی مالی اقتصادی آن توجه شود تا در اجرای پروژه‌ها خللی ایجاد نشود.

سالاری با اشاره به اجرای پروژه راه اهرم به فراشبند بیان کرد: اعتبار این پروژه افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال است که ۳۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

نظر شما