شناسهٔ خبر: 4012 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

در شهرهای زیر 25 هزار نفر؛

30 هزار واحد مسکن مهر همزمان با دهه فجر در سراسر کشور بهره‌برداری می‌شود

علی تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:30 هزار واحد مسکن مهر همزمان با دهه مبارک فجر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت سطح کشور در حال بهره برداری است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي علیرضا تابش روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح هزار واحدی مسکن مهر شاندیز در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد واحد مسکن مهر در قالب پرداخت تسهیلات به میزان شش هزار و 600 میلیارد ریال به بهره برداری می رسند.

وی گفت: همچنین در دهه فجر امسال اجرای طرح هادی روستایی در 350 روستا در سراسر کشور با اعتبار 590 میلیارد ریال آغاز شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در این دهه مبارک از 65 هزار واحد مسکن روستایی نیز در سراسر کشور در قالب پرداخت شش هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره برداری می شود.

وی در ادامه اظهارداشت: مسکن مهر بر خلاف نظر عموم مردم نمونه های موفق بسیاری داشته که ˈطرح مسکن مهر شاندیزˈ یکی از نمونه های آن است که پیمانکار خوبی داشته زیرا از همه خدمات زیربنایی برخوردار می باشد و فناوری نوین نیز در آن به خوبی اجرا شده است.

تابش گفت: برخلاف اینکه عموم مردم گمان می کردند فناوری نوین در طرح مسکن مهر اجرا نشده، در اکثر واحدهای مسکونی مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت کشور این فناوری اجرا شده و شاندیز نمونه موفق آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات مربوط به طرح بهسازی مسکن روستایی از سوی دولت ابلاغ شده افزود: بعد از یکی دو سال وقفه در اجرای این طرح امسال دولت 30 هزار میلیارد ریال به آن اختصاص داد و تمامی بانکها جز بانک ملی سهمیه خود را از این اعتبارات دریافت کرده اند.

وی گفت: بر این اساس اکنون روستاییان در سراسر استانهای کشور می توانند به ادارات بنیاد مسکن مراجعه و برای دریافت تسهیلات پرونده تشکیل دهند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: همه عوامل اجرایی طرحهای مربوط به بنیاد مسکن در سراسر کشور با جدیت مشغول فعالیت است و تاکنون در مسیر سازندگی هیچ وقفه ای در کار به وجود نیامده که این نمونه بارز اقتصاد مقاومتی می باشد.

به مناسبت دهه فجر چهار طرح هادی روستایی در خراسان رضوی با هزینه 17 میلیارد و 783 میلیون ریال در روستاهای منزل آباد شهرستان مشهد، حسن آباد شهرستان نیشابور، مایان سفلی از توابع طرقبه و عبدل آباد از توابع شهرستان مه ولات افتتاح شده است.

با بهره برداری از طرح هادی در این روستاها سه هزار و 930 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

نظر شما