شناسهٔ خبر: 40136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین خبر داد:

راه‌اندازی ۲۱ سامانه ثبت تخلفات هوشمند و سه سامانه سپهتن در محورهای استان قزوین/ کاهش ۲۳ درصدی تلفات منجر به فوت/ آمادگی مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین‌راهی جهت سفرهای تابستانی

افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در نشست شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده جهت آمادگی برای سفرهای تابستانی گفت: ۳۰۰ نفر از راهداران تلاشگر و ۲۵۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین در ۲۴ راهدارخانه در سطح راه‌های استان مستقر هستند تا پذیرایی شایسته‌ای از مسافران تابستانی به عمل آورند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، با توجه به پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل و مدیران راه و شهرسازی استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای این شورا جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران برگزار شد.

در این جلسه افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به شرح اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و گفت: استان قزوین به جهت قرار گرفتن در کریدور خاص ترافیکی از نظر تراکم ترافیک سومین استان پرتردد کشور بوده و حدود ۵۳۰ کیلومتر از راه‌های استان مسیر آزادراهی و بزرگراهی است به همین جهت راه‌های استان از اهمیت بالایی در سطح کشور برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه راهداری به صورت جاری در حال انجام بوده و فقط شکل آن در فصول مختلف تفاوت دارد، افزود: ۳۰۰ نفر از راهداران تلاشگر و ۲۵۵ ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین در ۲۴ راهدارخانه در سطح راه‌های استان مستقر هستند تا پذیرایی شایسته‌ای از مسافران تابستانی استان به عمل آورند.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به آمار موجود خوشبختانه استان قزوین در تصادفات منجر به فوت در مدت‌زمان مشابه نسبت به سال گذشته ۲۳ در صد کاهش تلفات منجر به فوت داشته است.

پیرنون افزود: این اداره کل در چند حوزهٔ مختلف اعم از راهداری، حمل‌ونقل مسافر، مجتمع‌های خدمات رفاهی و امداد خودروها فعالیت داشته و بر عملکرد این‌ها کنترل و نظارت دارد.

وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات با کیفیت در مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی عنوان کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با ادارات کل و سازمان‌های مرتبط از جمله میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، دامپزشکی، تعزیرات، اماکن و ستاد اقامه نماز استان در دستور کار قرار داشته و نمایندگان این مجموعه‌ها جهت کنترل کیفیت خدمات ارائه شده به‌صورت مداوم از این مراکز بازدید می‌کنند.

پیرنون در ادامه به شرح جزییات اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: تاکنون رفع عیب خاموشی تیرهای روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن در سطح راه‌های استان به طول ۲۲۰ کیلومتر، رگلاژ و تسطیح شانه راه‌ها به طول ۵۰۰ کیلومتر، رفع اختلاف ارتفاع شانه راه‌ها و اصلاح شیب شیروانی به طول ۴۰ کیلومتر انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌ریزی برای خط‌کشی ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های استان تا پایان تابستان و شروع عملیات خط‌کشی به میزان ۱۰۰ کیلومتر با اولویت گردنه‌های استان آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اهمیت افزایش ایمنی هر چه بیشتر در محورهای استان گفت: اجرای ۱۵ کیلومتر نیوجرسی بلوک مفصلی در آزادراه قزوین آبیک و همچنین بازسازی، تعمیر و نصب گاردریل خصوصاً در سطح راه‌های شریانی و راه‌های کوهستانی به طول ۳۰ کیلومتر از جمله اقداماتی بوده که در این خصوص صورت گرفته است.

پیرنون اضافه کرد: با اجرای نیوجرسی در ۶ کیلومتر باقیمانده در آزادراه قزوین کرج، تمامی طول مسیر این محور در استان به این سیستم تجهیز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین گفت: لکه‌گیری راه‌ها با ۱۰۰۰ تن آسفالت، ایمن‌سازی و آشکارسازی ۱۷ دماغه خروجی، آشکارسازی ۷۲ نقطه پرحادثه راه‌های استان و بازسازی و آماده‌سازی ناوگان ماشین‌آلات برای اجرای طرح تابستانی از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل جهت آماده‌سازی راه‌ها برای سفرهای تابستانی بوده است.

پیرنون همچنین اعلام کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، زین پس فرآیند رسیدگی به شکایات مسافرین به صورت آنی توسط نماینده این اداره کل که در پایانه‌ها مستقر است انجام شده و ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: جهت جلوگیری از اتلاف وقت مسافرین و هوشمند سازی ترددها، سامانه «سپهتن» در سه ایستگاه پلیس‌راه راه‌اندازی شده تا اتوبوس‌ها به صورت آنلاین توسط پلیس‌راه قابل‌کنترل و رؤیت بوده و هرگونه تخلف آنان فوراً ثبت و اعمال قانون خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۳۳۵ کیلومتر از راه‌های آزادراهی و بزرگراهی استان تحت پوشش ۲۱ دستگاه سامانه ثبت تخلفات هوشمند قرار گرفته و قرار است تا پایان سال ۹۶ نیز ۱۸ دستگاه دیگر به این سامانه افزوده شود که در این تجهیزات قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت میانگین، حرکت بین خطوط و همچنین فاصلهٔ طولی خودروها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵۰۰ عدد از انواع تابلو و علائم ایمنی اخطاری و انتظامی در طول راه‌های استان نصب شده گفت: ده هزار عدد از تابلوها در سطح راه‌های استان نیز شستشو شده است.

نظر شما