شناسهٔ خبر: 40140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:

شورای هماهنگی حمل‌ونقل به‌عنوان اتاق فکر توسعه حمل‌ونقل استان محسوب می‌شود

نشست سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان‌ها به‌عنوان اتاق فکر وزارتخانه متبوع و مسئول ارتقاء حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ارتباطی در استان‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در این مراسم گفت: خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان طی سال‌های اخیر از رشد خوبی در همه زمینه‌های کاری برخوردار شده که باید تلاش شود وضعیت موجود حفظ و به آن شتاب بیشتری داده شود.

وی ادامه داد اداره راه و شهرسازی از سازمان‌های اجرایی بزرگ استان است که در توسعه و عمران بخش‌های مهم زیربنایی و رو بنایی نقش مهمی داشته و باید با جدیت و تلاش مستمر همه همکاران به اهداف از پیش تعیین شده سازمان دست پیدا کنیم.

محبوبی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام اداره کل در سال جاری افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، خصوصاً پروژه‌های تبصره ۳۶ قانون از اولویت‌های کاری این اداره کل در سال ۹۶ است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در ادامه سخنان خود به جایگاه مهم شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان اشاره کرد و افزود: شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان‌ها به‌عنوان اتاق فکر وزارتخانه متبوع و مسئول ارتقاء حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ارتباطی در استان‌ها محسوب و تأکید کرد باید مدیران دستگاه‌های عضو شورا در این راستا حرکت کنند.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از تلاش‌های به عمل آمده ابراهیم مبارک قدم در دوران تصدی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: با برنامه‌ریزی و اقدامات به عمل آمده مهندس مبارک قدم در طی این مدت، این اداره کل اقدامات خوبی را شروع و به اتمام رسانده است که می‌توان به ساماندهی دیون و پرداخت بیش از ۷۰ درصد از مطالبات بخش خصوصی و پیمانکاران، پیگیری مجدانه در خصوص افزایش اعتبارات استانی و ملی، مدیریت اصولی در انتزاع حوزه راهداری از راه و شهرسازی استان اشاره کرد، وی در خاتمه برای ایشان در مقام جدید به‌عنوان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این جلسه ابراهیم مبارک قدم گفت: طی ماه‌های انتهایی سال ۹۴، سال ۹۵ و سه ماه اول سال ۹۶ در اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان اقدامات خوبی توسط همه کارکنان صورت گرفت که می‌توان از بهره‌برداری ۸۶۴۸ واحد مسکن مهر در سطح استان، اتمام ۲۵۰ پروژه در بخش‌های مختلف راه و شهرسازی و عقد قرارداد ۲۱۷ طرح در طی این سال‌ها یاد کرد.

مدیرکل پیشین اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: فعال شدن کلیه پروژه‌های ملی از جمله محور خوش ییلاق، اولنگ، کردکوی به بندر ترکمن، آغاز تعریض و چهار خطه نمودن آق‌قلا – اینچه برون و جاده نفت، آغاز ساخت و آسفالت محور جاده قازانقایه به خراسان شمالی، کمک به اتمام قطعه اول کمربندی گرگان، برنامه‌ریزی برای اصلاح و اجرای مسیر قطار گرگان – گنبد و قطعه اول آزادراه نوکنده-آشخانه (کلاله به آشخانه) نیز از پروژه‌های مهم امسال است که در سال ۹۶ با حمایت و پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک آغاز می‌شود که با اجرای این پروژه‌ها رونق اقتصادی استان را در پی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین اتمام بیمارستان ۹۶ تختخوابه بندرگز، تأمین خدمات روبنایی برخی از سایت‌های مسکن مهر از جمله احداث مساجد، مدارس و واحدهای تجاری، احداث ۱۶۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، فرعی و روستایی و برخورداری ۴۰ روستا از راه مناسب و روکش بیش از ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان از دیگر اقدامات انجام یافته در این مدت بوده که از طریق تخصیص نقدی اعتبارات ملی و استانی، اوراق اسناد خزانه و سهمیه قیر کارسازی شده است.

وی همچنین در موضوع بازآفرینی به راه‌اندازی خانه گفتمان شهری در گرگان به‌عنوان سومین خانه گفتمان شهری در کشور و مرمت و بهسازی در بافت تاریخی و آغاز عملیات ساماندهی سکونتگاه‌ها در بخش سکونتگاه‌های غیررسمی شهر در گرگان و گنبد که با تصویب ۳۱ پروژه در ستاد بازآفرینی کشور شروع خواهد شد، خبر داد.

در ادامه این جلسه از زحمات و تلاش‌های به عمل آمده ابراهیم مبارک قدم مدیر پیشین راه و شهرسازی استان توسط اعضای حمل‌ونقل استان با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.

گفتنی است حسین محبوبی با ابلاغ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در تاریخ ۹۶/۳/۲۸ به‌عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب و ابراهیم مبارک قدم با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی منصوب شد.

حسین محبوبی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

از سوابق اجرایی ۲۰ ساله وی، می‌توان به کسوت ریاست اداره راه و ترابری شهرستان کلاله، ریاست اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راه و ترابری استان گلستان، معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان گلستان، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان و مشاور مدیرکل و مدیریت حراست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان اشاره کرد.

نظر شما