شناسهٔ خبر: 40155 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی دریایی:

توصیه‌های‌هواشناسی و گردشگری به گردشگران در مازندران/ انجام ۷ طرح سالم‌سازی دریا در ۹۳ کیلومتر نوارساحلی تالش

افتتاح فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی دریایی مازندران گفت: براساس گزارش‌های بویه‌های هواشناسی مستقر در دریای خزر و رادار هواشناسی بندر امیرآباد، در پهنه جنوبی دریای خزر شاهد موج کوتاه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدباقر سلطانی رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی دریایی مازندران، گفت:بر اساس گزارش‌های بویه‌های هواشناسی مستقر در دریای خزر و رادار هواشناسی بندر امیرآباد، در پهنه جنوبی دریای خزر شاهد موج کوتاه هستیم.

وی بیان کرد: تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، عصر فردا در شرقی‌ترین مناطق خزر جنوبی شاهد وزش باد در فراساحل هستیم که منجر به مقداری افزایش موج در این مناطق خواهد شد و تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی‌هواشناسی دریایی مازندران با اشاره به اینکه تا روز پنجشنبه انتظار موج کوتاه را داریم، افزود: توصیه ما به گردشگران و علاقه‌مندان به شنا این است که محدوده طرح‌های مجاز دریا را که تحت‌حفاظت ناجیان غریق، هلال احمر، نیروی انتظامی و ... قرار دارند را برای شنا انتخاب کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به نوع الگوی جوی تا حد امکان برای شنا به سواحل مرکزی و غربی استان مراجعه کنند.

راه‌اندازی هفت طرح سالم‌سازی دریا در نوار ساحلی تالش

فرماندار تالش نیز از راه‌اندازی هفت طرح سالم‌سازی دریا در نوار ساحلی این شهرستان خبر داد. سید عیسی مهدوی اظهار کرد: امسال هفت طرح سالم‌سازی دریا در ۹۳ کیلومتر از نوار ساحلی تالش برای استقاده گردشگران و مردم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از هفت طرح مذکور، پنج نقطه خطر آفرین است، افزود: ۱۴ ایستگاه شنا در نقاط روستایی تالش ایجاد شده و ۵۰ نیروی غریق نجات آموزش دیده نیز برای ارائه خدمات آماده هستند.

فرماندار تالش از ایجاد یک طرح دیگر سالم‌سازی دریا در شهر حویق تالش خبر داد و گفت: این طرح با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر حویق برای استفاده مردم و گردشگران ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از موهبت دریا باید به نحو بهینه باشد، افزود: نیروهای زبده نجات غریق در شناگاه‌های مورد نظر برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران آماده بوده و باید از ناهنجاری‌های اخلاقی جلوگیری کنند.

مهدوی ساماندهی طرح‌های ساحلی را مورد تاکید مسئولان تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان قرار داد و گفت: ستاد ساماندهی سواحل تالش سال گذشته عملکرد موفقی داشت و تجارب آن می‌تواند امسال در طرح‌های سالم‌سازی دریا مفید باشد.

تالش دارای ساحلی بسیار زیبا به نام گیسوم است که هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری برای بهره‌مندی بیشتر از آن به گیلان و تالش سفر می‌کنند. این شهرستان در ۱۱۰ کیلومتری غرب گیلان قرار دارد. /

نظر شما