شناسهٔ خبر: 40203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد:

اخطار کتبی به واحدهای تولید پراکنده برق که با وجود دریافت مجوز اقدامی نکرده‌اند/ بررسی ظرفیت احداث نیروگاه‌های مختلف در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به نام‌گذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: طرح تولید پراکنده برق CHP و انرژی‌های نو به منظور توسعه تولید پراکنده در کشور و همچنین افزایش سهم تولید برق کشور از انرژی‌های تجدید پذیر در شرکت توانیر ایجاد گردیده و در این راستا مجوزهایی نیز صادر شده که برخی از آن‌ها تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه امور زیربنایی به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی گفت: با توجه به حجم بالای متقاضیان و میزان مجوزهای صادره که به بهره‌برداری نرسیده‌اند و در جهت آزادسازی ظرفیت اشغال‌شده توسط واحدهای مختلف، بررسی وضعیت تولید پراکنده برق و انرژی‌های نو در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا مقرر شده توسط ستاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برای کلیه پروژه‌های تولید پراکنده برق CHP، نیروگاه‌های خورشیدی و بادی که بر اساس مفاد قرارداد و موافقت‌نامه‌های آن‌ها، مدت‌زمان آن‌ها به اتمام رسیدهاست، اخطار کتبی به منظور آزادسازی آن‌ها داده شده و جمع‌بندی موضوع به کارگروه ارائه شود.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌ها جهت تقویت اقتصاد درونی و همچنین ایجاد اشتغال در کشور استفاده شود، اضافه کرد: با توجه به وجود طرح‌های بالادستی و همچنین ظرفیت‌های متفاوت موجود در استان باید بسترهای بهره‌برداری از آن‌ها فراهم شود.

اسماعیلی ضمن ارائه گزارشی که شامل بخش‌های مجوزهای صادره و وضعیت متقاضیان CHP بود، گفت: با توجه به درخواست متقاضیان ظرفیت قابل احداث در نیروگاه‌های مختلف بررسی خواهد شد.

به گفته وی واحدهایی که فعال و در حال بهره‌برداری، آماده بهره‌برداری، در مرحله نصب تجهیزات در مرحله استعلام و تغییر کاربری و در مرحله اولیه اخذ مجوز توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هستند به منظور ساماندهی مجوزات صادره به جلسه کارگروه ارائه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اسماعیلی در پایان گفت: تصمیم‌گیری در این مورد با توجه به سیاست‌ها و چشم‌اندازهای طرح‌های فرادست و همچنین سیاست‌های ملی، با ملاحظات همهٔ جوانب در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و با رعایت فرآیند تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و با توجه به تأثیرگذاری آن‌ها بر حیطه سرزمین و تغییر در نحوه کاربرد زمین انجام می‌گیرد.

نظر شما