شناسهٔ خبر: 40417 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های استان فارس خبر داد:

نخستین پرواز اروپایی مسیر شیراز-وین با ایرباس برقرار شد

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه های استان فارس گفت: نخستین پرواز اروپایی در مسیر شیراز - وین در پی مذاکرات انجام شده با شرکت هواپیمایی کشور اتریش، امروز (دوشنبه) برقرار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا بدیعی فرد ضمن اعلام این خبر این پرواز را پلی بین شیراز و اروپا دانست و افزود: طبق برنامه، پروازهای رفت از شیراز در روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه و پروازهای برگشت در روزهای جمعه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه به وسیله هواپیماهای ایرباس ۳۱۹ و ۳۲۰ با ظرفیت ۱۳۰ نفر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای برقراری پرواز شیراز - وین و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی اتریش از حدود هشت ماه قبل آغاز شد و با توجه به زیرساخت هایی که در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز در حال فراهم شدن است، پیگیری برقراری این پرواز در دستور کار قرار گرفت.

او اظهار کرد: یکی از اقداماتی که هم اینک در فرودگاه بین المللی شیراز در دست انجام است، بحث ساخت پایانه بین المللی این فرودگاه با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که تاکنون حدود ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بدیعی فرد گفت: به دنبال دعوتی که از مسئولان ایرلاین اتریشی انجام شد آنها در شیراز حضور یافتند و در نشست هایی که با حضور مسئولان استانی و فعالان حوزه گردشگری برگزار شد، ظرفیت های استان را به آنها معرفی کردیم.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس بیان کرد: به دنبال برگزاری این نشست ها، مسئولان هواپیمایی اتریش کارشناسان خود را برای بررسی و شناسایی دقیق تمام زیرساخت های فرودگاهی ما اعزام کردند و پس از بررسی به این جمع بندی رسیدیم که نخستین پرواز از روز دوازدهم تیرماه ۹۶ انجام شود.

وی افزود: این خط پروازی، نخستین خط پروازی بین شیراز و اروپاست و با توجه به محدودیتی که هواپیما در بحث سوخت دارد در مسیر بازگشت از اتریش به شیراز برای سوختگیری در فرودگاه اصفهان به زمین خواهد نشست و مجددا به مقصد شیراز پرواز خواهد کرد.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: هم اینک هشت شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی از فرودگاه بین المللی شیراز به مقصد وین، دوحه، دبی، شارجه، تفلیس، مسقط، استانبول، کویت، نجف و بغداد پروازهای مستقیم دارند که امیدواریم در آینده این پروازها افزایش یابد.

نظر شما