شناسهٔ خبر: 40537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب؛

پاک‌سازی پل‌ها و آبروهای محورهای ارتباطی گلستان در حال اجراست

پل سرکند دیزج رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از پاک‌سازی و تنقیه آبروها و مسیل‌های راه‌های شریانی و غیرشریانی استان در تابستان جاری برای جلوگیری از وقوع سیلاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، ابوطالب جلینی کرد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل گفت: عملیات پاک‌سازی و تنقیه آبروهای محور ارتباطی گرگان- آق‌قلا به طول ۲۰ کیلومتر از گرگان تا پلیس‌راه آق‌قلا در حال اجراست.

به گفته وی، برای این کار اعتباری به مبلغ ۸۲۰ میلیون ریال از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نظر گرفته شده است.

جلینی کرد ادامه داد: محور آزادشهر- نوکنده از دیگر محورهای ارتباطی استان است که پروژه میان شکافی و تنقیه آبروها و مسیل‌های آن به طول ۱۲۶ کیلومتر از سمت نوکنده تا کردکوی انجام شده و به سمت گرگان در حال اجراست.

وی افزود: برای این محور هم ۳ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اظهار کرد: این عملیات برای جلوگیری از سیلاب صورت گرفته تا راه‌های ارتباطی استان برای فصل پاییز و زمستان و بروز سیلاب‌های ناگهانی محفوظ باشند.

در استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی وجود دارد که ۲۵۳۳ پل و آبرو در راه‌های اصلی و فرعی آن نگهداری می‌شود.

نظر شما