شناسهٔ خبر: 40540 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد خبر داد:

آغاز لایروبی اروند بعد از توافق دو کشو ایران و عراق/ خرید تجهیزات بندری با هدف افزایش ظرفیت بنادر مهم کشور

سعیدنژاد درجمع رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان خبرداد که کار خارج‌سازی مغروقه‌های اروند و کارون ادامه دارد و گفت: با این حال لایروبی اروند به توافقنامه‌های ایران و عراق بستگی دارد که منتظر توافقات دو کشور در حوزه سیاسی هستیم و بعد از آن می‌توانیم کارمان را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد سعید نژاد در حاشیه مراسم روز جهانی دریانورد که با حضور مدیران ارگان‌های دریایی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت لایروبی اروند، گفت: لایروبی در بنادر ایران هیچ وقت تعطیل نشده است و همیشه ادامه داشته است.

وی ادامه داد:شناورسازی مغروقه‌های اروند و کارون با قراردادهای متعدد درحال انجام است؛ در حال حاضر قراردادی برای خارج سازی ۶۳ فروند مغروقه در اروند بسته شده است و  این کار به بهترین شکل ممکن ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه لایروبی اروند به توافقنامه‌های ایران و عراق بستگی دارد ما فعلا کار خارج سازی مغروقه‌ها را ادامه می دهیم و منتظر توافقات دو کشور در حوزه سیاسی بمی مانیم و بعد کارمان را شروع می نماییم.

سعیدنژاد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص زمان افتتاح طرح توسعه بندر چابهار خبر داد که به دنبال مراسم رسمی برای افتتاح فاز یک بندر هستیم. ضمن این که هم اکنون کشتی‌های کانتینری بزرگ و اقیانوس پیما می توانند در اسکله های این بندر پهلوگیری کنند.

وی در خصوص آخرین وضعیت بندر شهید رجایی نیز گفت: در مجموع یک شرکت متشکل از شرکت ایرانی و خارجی برای اپراتوری فاز یک و یک شرکت مشترک ایرانی و خارجی برای اپراتوری فاز دو بندر شهید رجایی مشخص شده اند و امیدواریم بزودی کار خود را در این دو فاز آغاز کند.

سعیدنژاد اعلام کرد که هم اکنون تجهیزات مورد نیاز بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان با بیان این که خوشبختانه در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دریایی و بندری در کشور رخ داده است، گفت: طی سه سال اخیر خرید بخش زیادی از تجهیزات دریایی مثل یدک کش و لایروب انجام گرفته است که بخشی از شرکت‌های داخلی بوده است و برخی از خارج. ضمن اینکه تجهیزات مورد نیاز بندر چابهار خریداری و وارد کشور شده است.

وی از برنامه سازمان بنادر برای افزایش ظرفیت کانتیری کشور خبر داد و گفت: سه بندر اصلی در حوزه کانتینر بندر امام‌خمینی، چابهار و رجایی هستند که با خرید تجهیزات و افتتاح طرح‌های توسعه به زودی شاهد افزایش ظرفیت کانتیری این بنادر خواهیم بود.

نظر شما