شناسهٔ خبر: 40588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خبر داد:

تکمیل جاده کمربندی بستان در خوزستان قبل از اربعین حسینی

تعریض جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: جاده کمربندی بستان به‌منظور سهولت تردد زائران اربعین حسینی، قبل از اربعین تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان پس از بازدید از روند احداث، تعریض و بهسازی مسیر اهواز به مرز چذابه به عنوان مسیر اصلی تردد زائران اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده بستان – چذابه از مسیرهای پرترددی است که نه تنها در ایام اربعین حسینی بلکه مسیر تردد خودروهای ترانزیت در طول سال به کشور عراق می‌باشد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای بهسازی زیرساخت‌های ۴۰ کیلومتر از محور سوسنگرد- بستان – چذابه، ۷۲ میلیارد تومان هزینه کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: امسال نیز برنامه‌ریزی‌شده تا ۲۰ کیلومتر دیگر از این کریدور را با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اجرا کنیم.

وی در ارتباط با اشتغال‌زایی این پروژه بیان کرد: این کریدور با بکارگیری هشت پیمانکار بومی و با اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر نیروی انسانی در حال اجرا است. تا قبل از اربعین نیز این ۲۰ کیلومتر باید به بهره‌برداری برسد.

پیمانکار اجرای این طرح در زمان بازدید استاندار خوزستان از این محور قول داد تا دو کیلومتر از کمربندی بستان قبل از فرارسیدن اربعین به بهره‌برداری برسد.

بستان از شهرهای مرزی و از توابع شهرستان دشت آزادگان است که یکی از راه‌های زائران عتبات عالیات در استان خوزستان است.

نظر شما