شناسهٔ خبر: 40597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان:

مسیر اهواز تا چذابه تبدیل به بزرگراه می‌شود

تعریض جاده استاندار خوزستان گفت: مسیر اهواز تا چذابه به‌عنوان معبر اصلی تردد زائران اربعین حسینی تبدیل به بزرگراه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، غلامرضا شریعتی پس از بازدید از روند احداث، تعریض و بهسازی مسیر اهواز به مرز چذابه به عنوان مسیر اصلی تردد زائران اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از جاده سوسنگرد به بستان ـ چذابه بازدید و برنامه داشتیم که این مسیر را از اهواز به چذابه چهار خطه و بزرگراه کنیم.

وی افزود: این پروژه از سال گذشته شروع‌شده و یک قطعه آن کمربندی سوسنگرد توسط دو پیمانکار در حال انجام است و قول دادند که تا پایان اربعین به اتمام برسد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مسیر سوسنگرد تا بردیه نیز در حال انجام و مشکل خاصی وجود ندارد. از بردیه تا بستان ۱۱ کیلومتر مسافت دارد و بنا شده تا تعیین تکلیف و هرچه سریع‌تر پیمانکاری برای اجرای آن تعیین کنیم.

شریعتی بیان کرد: از بستان به سمت چذابه هم سه کیلومتر از مسیر باقی‌مانده که باید آن را سریع انجام و تا قبل از اربعین به اتمام برسانیم.

وی تشریح کرد: جاده قدیمی دسترسی به مرز چذابه را نیز داریم که بلااستفاده مانده و قرار شد تا آن را بازسازی و بهسازی و برای یک لاین (رفت یا برگشت به سمت پایانه مرزی چذابه) مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: جاده نفت به پایانه مرزی که هشت کیلومتر هست نیز اکنون در حال کار است و تأکید داریم که تلاش شود تا قبل از اربعین به پایان برسد.

شریعتی در ارتباط با جاده‌ای که معروف به جاده نفت است و پارکینگ نیز در آن مسیر قرار دارد، گفت: این قسمت از سال گذشته در مسیر اربعین به‌عنوان گلوگاه اصلی و محلی برای ترافیک بود که برنامه‌ریزی‌شده تا سه کیلومتر آن را ۶ خطه کنند ولی تا قبل از اربعین ابتدا آن را چهارخطه و در نهایت دو خط دیگر را برای آینده در نظر داریم.

وی ابراز امیدواری کرد: جاده عبدالخان به چذابه نیز که یکی از مسیرهای ورودی به مرز است را نیز بازسازی و بهسازی کردند که پنج کیلومتر از آن نیاز به کار دارد که انشا الله آن هم انجام می‌شود.

نظر شما