شناسهٔ خبر: 40607 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دریس خبرداد:

خارج‌سازی دومین مغروقه از اروندرود در سالجاری

خارج سازی مغروقه از اروند مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی دومین مغروقه از آبراه بین المللی اروند در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی بندر خرمشهر، عادل دریس گفت: این شناور از نوع دوبه با ۴۰ متر طول، ۸ مترعرض، ۴ متر ارتفاع و با تناژ تقریبی ۲۰۰ تن در محدوده کشتی سازی اروندان خارج شد.

وی ادامه داد: عملیات خارج سازی این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاکسازی رودخانه اروند پس از۲ ماه تلاش شبانه روزی و به دست متخصصان داخلی انجام شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: این شناور از نوع شناورهای نیمه سختبه شمار می آمد و مربوط به پروژه خارج سازی ۳۹ فروند از اروند رود است.

 دریس یادآور شد: عملیات خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه اروند رود با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال از شهریور ماه سال گذشته کلید خورد و تاکنون ۱۸ فروند مغروقه خارج سازی شده است.

به گفته وی از سال ۷۲ تا کنون ۱۸۱ فروند مغروقه از رودخانه های کارون و اروند خارج سازی شده که شامل ۵۶ فروند از اروند رود و ۱۲۵ فروند مغروقه از کارون است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت:با پاکسازی کامل رودخانه‌های اروند و کارون تردد و پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در بندرخرمشهر میسر می‌شود و این امر موجب رونق اقتصادی و توسعه منطقه خواهد شد.

نظر شما