شناسهٔ خبر: 40684 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تعداد دوربین‌های هوشمند جاده‌ای تا پایان سال به ۱۴۰۰ دستگاه می‌رسد/ نصب سامانه توزین در حال حرکت برای کنترل بارهای محوری غیرمجاز/ پایانه مرزی جلفا؛ حلقه اتصال آذربایجان و جلفا به ترکیه و گرجستان

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: امسال حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه دوربین هوشمند در سطح جاده‌های کشور نصب می‌شودکه با نصب این تعداد دستگاه، تعداد دوربین‌های هوشمند فعال به بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ دستگاه می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داود کشاورزیان روز یکشنبه در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل راهدای و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اظهار داشت: میزان تلفات جاده ای در کشور از سال ۸۴ تا سال ۹۵ از حدود ۲۷ تا ۲۸ هزار نفر به حدود ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است. همچنین کاهش آمار تلفات در حالی روی داده که در این مدت بیش از ۱۰ تا ۱۲ میلیون خودروی جدید وارد چرخه فعالیت شده و این روند هر سال ادامه دارد.

وی اظهار کرد: هر سال بیش از  یک میلیون خودروی جدید وارد ناوگان حمل‌و‌نقل می‌شود و آمار ترددشمارهای کشور نیز نشان از افزایش متوسط سالانه حدود ۷ تا ۸ درصدی ترددهای جاده ای است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به ضرورت نگهداری انواع محورهای ارتباطی کشور یادآوری کرد: برای این منظور حدود ۶ تا ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا این راه ها به نحو مطلوبی نگهداری شود.

کشاورزیان ادامه داد: امسال حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه دوربین هوشمند در سطح جاده های کشور نصب می شود که با نصب این تعداد دستگاه، تعداد دوربین های هوشمند فعال به بیش از یکهزار و ۴۰۰ دستگاه می رسد.

وی گفت: اجرای این پروژه ادامه دارد و علاوه بر جاده های شریانی در جاده های غیرشریانی که آمار تصادف ها بالا باشد، دوربین نصب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، نصب سامانه توزین در حال حرکت برای کنترل بارهای محوری غیرمجاز را از دیگر طرح های این سازمان اعلام و یادآوری کرد: هم اکنون ۳۵ دستگاه سامانه توزین در حال حرکت در جاده ها نصب شده که از این تعداد ۲۵ دستگاه در دولت یازدهم نصب شده است.

کشاورزیان افزود: اخیرا قراردادی برای ساخت، نصب و نگهداری ۶۵ دستگاه جدید با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال امضا شده و طرف قرارداد موظف به نگهداری از این دستگاه ها به مدت ۵ سال است.

وی به ایرنا گفت: با نصب این سامانه ها، همه بارهای غیرمجاز در جاده ها کنترل می شود و در هر جای کشور تخلفات از طریق این سامانه ثبت شده و با آن برخورد می شود.

پایانه مرزی جلفا؛ حلقه اتصال آذربایجان و جلفا به ترکیه و گرجستان

همچنين معاون وزیر راه و شهرسازی  در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی از پایانه مرزی جلفا در این استان بازدید کرد و مدیر پایانه در جریان بازدید وی به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت و عملکرد پایانه جلفا پرداخت که طبق آن روزانه حدود ۳ هزار مسافر و ۲۵۰ دستگاه کامیون از پایانه‌مرزی جلفا  تردد می‌کنند و حلقه اتصال ۴ کشور به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس این سازمان در این برنامه از مراحل مختلف فعالیتهای پایانه مرزی جلفا و نحوه خدمات رسانی به ترددكنندگان بخشهای مختلف این پایانه بازدید نمود .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پایانه‌های مرزی به عنوان اولین نقطه آشنایی مسافران با كشورمان بر لزوم اتخاذ تدابیری برای سهولت و روان‌سازی خدمات‌رسانی به ترددکنندگان و خودروها در پایانه مرزی جلفا تاکید نمود.

براساس این گزارش داداش‌زاده مدیر پایانه مرزی جلفا نیز در این بازدید گزارشی از نحوه فعالیت و عملکرد این پایانه مرزی ارائه نمود.

وی با اشاره به این که نقطه قوت این پایانه مرزی حلقه اتصال کشورهای آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان با کشورهای ترکیه و گرجستان از طریق ایران است، گفت: فعالیت بخش مسافری این پایانه به صورت شبانه‌روزی می‌باشد و روزانه حدود ۳ هزار مسافر و ۲۵۰ دستگاه کامیون از پایانه‌مرزی جلفا  تردد می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید معاون وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در بخش دیگری از برنامه بازدید از مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی صفا در محور صوفیان – مرند بازدید كردند.

خاطرنشان می‌گردد مدیرکل دفتر ریاست سازمان، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیرکل راهداری  و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی مهندس كشاورزیان را همراهی می‌نمودند

نظر شما