شناسهٔ خبر: 40861 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) انجام شد؛

تقدیر از ۲ معاون آخوندی در چهارمین دوره دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی/ اهدای ۲۵ لوح افتخار به آثار ارشمند حوزه معماری

مراسم چهارمین دوره دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی برای اهدای جایزه دکتر منوچهر مزینی برگزار و از ایزدی و حناچی معاونین وزیر راه و شهرسازی و همچنین مشاور فنی و تشکل‌های حرفه‌ای معاون مسکن و ساختمان این وزارتخانه تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم چهارمین دوره دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی برای اهدای جایزه دکتر منوچهر مزینی به همت انجمن مفاخر معماری ایران، روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

در این نشست که با حضور معماران و شهرسازان برجسته کشور برگزار شد، متخصصان این حوزه از جمله ایرج اعتصام، دکترای معماری و کارشناس ارشد طرح‌ریزی منطقه‌ای سازمان ملل متحد و احمد سعیدنیا، دکترای شهرسازی به سخنرانی پرداختند.

اعتصام در بخشی از سخنرانی خود تأکید کرد: انتشار کتب گوناگون از لحاظ کمی نسبت به گذشته افزایش داشته است ولی کیفیت آن‌ها نیز باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، ما به کمک وزارت راه و شهرسازی موفق شدیم تا مجموعه کاملی در خصوص آثار معاصر معماری کشور از دوران پیش از انقلاب اسلامی تا کنون تهیه کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

سعیدنیا نیز در بخش دیگری از این جلسه در اشاره به کتاب معماری دکتر مزینی اعلام کرد: ویژگی بارز و جالب این کتاب در پیوند موجود بین بخش‌های مختلف و تحولات گوناگون حوزه معماری و شهرسازی است، در واقع این اثر  در رأس به فلسفه و در ادامه به علم و هنر پرداخته و معماری را در رابطه به این سه محور توضیح می‌دهد که خواندن آن برای تمامی علاقمندان توصیه می‌شود.

طبق گزارش ارائه شده در این مراسم از مجموع ۱۹۸ عنوان کتاب ارسالی به دبیرخانه این چهارمین دوره جایزه دکتر منوچهر مزینی در ۱۷ گرایش، ۱۱۰ اثر به مرحله ۲ راه یافتند که از این تعداد از ۳ اثر به عنوان قلم زرین، ۹ اثر به عنوان کتاب ویژه و ۸ ناشر برگزیده تقدیر و ۲۵ اثر نیز حائز دریافت لوح افتحار شدند.

گفتنی است از میان کتب برتر کتاب «به سوی یک رنسانس شهری– گزارش پایانی کارگروه ویژه به مدیریت لرد راجرز» با ترجمه  محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، پیروز حناچی برای همکاری در نگارش کتاب اصول و روش‌های مستندسازی و مستندنگاری بناها و محوطه‌های تاریخی و همچنین کتاب عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان‌ها نوشته حمید عرفانیان‌جم مشاور فنی و تشکل‌های حرفه‌ای معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در این مراسم از طرف هیئت داوران حائز دریافت جایزه و تقدیرنامه شد.

براساس گزارش ارائه شده از سوی دبیرخانه این مراسم هدف از تعیین این جایزه، بهره‌وری و بهره‌یابی از دانش بزرگان و صاحب‌نظران، رشد و اعتلای کیفی تألیف و ترجمه کتب معماری و شهرسازی، گسترش مخاطبان، تشویق و ترغیب محققان، معماران و شهرسازان جوان در زمینه پژوهش و ارائه مکتوب نتایج تحقیقات و قابل دسترسی برای همگان است./

نظر شما