شناسهٔ خبر: 40901 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جلسه با سرمایه‌گذاران بومی آذربايجان‌غربی مطرح كرد:

اعلام حمایت وزارت راه و شهرسازی از سرمايه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های جاده‌ای

عباس آخوندی وزارت راه و شهرسازی گفت: از سرمايه‌گذاران بخش خصوصی به ويژه سرمايه‌گذاران بومی در پروژه‌های توسعه شبكه حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی حمايت می‌كنيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی آذربایجان غربی، جلسه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه جاده‌ای با محوریت بحث و تبادل نظر درباره تبادل نظر درباره تعدادی طرح پیشنهادی ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل جاده‌ای استان در محل استانداری استان آذربایجان‌غربی با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان، برگزار شد. در این جلسه سعادت استاندار آذربایجان‌غربی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی، سیدحسین میرشفیع معاون معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه و مسئولان استانی نیز حضور داشتند.  

وزیر راه و شهرسازی در جلسه فوق گفت: اهتمام جدی به حمايت همه جانبه از پروژه‌هاي داراي توجيه اقتصادي و سهم بالا در حمل و نقل مسافر و كالا داريم.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه فوق بر این مطلب که شاخص ارزیابی اقتصادی باید در مطالعات طرح‌هاي سرمايه‌گذاري باید در اولويت قرار گيرد، تاکید کرد.

آزادراه بناب-نقده- پيرانشهر- تمرچين، آزادراه مرند- تبريز- بازرگان، كنارگذر غربي شهر اروميه و آزادراه شرق شهر اروميه از جمله طرح‌هاي پيشنهادي در اين جلسه بود.

بخشي از اين طرح هاي پيشنهادي در تكميل كريدور شرق به غرب كشور بسيار نقش آفرين بوده و ساخت و توسعه حمل و نقل جاده اي استاندارد با توجه به وجود پايانه هاي مرزي پلدشت، بازرگان در شمال آذربايجان غربي، پايانه هاي رازي و سرو در مركز استان و پايانه مرزي تمرچين در جنوب استان از نيازهاي حياتي منطقه به شمار مي رود.

طرح پيشنهادي آزادراه بناب- نقده- پيرانشهر- تمرچين در ادامه ساخت آزادراه هشترود- مراغه از مهمترين طرح هايي بود كه در اين جلسه بررسي و تبادل نظر شد.

 مرز تمرچين در توسعه جنوب استان سهم بزرگي دارد. اين پايانه مرزي؛ پل ارتباط ايران با كشورهاي منطقه و درگاه اصلي اتصال ايران به كشور عراق محسوب مي شود.

گفتني است طرح بهسازي و تعريض محور تمرچين به سمت پيرانشهر با رديف اعتباري مشخص و استقبال سرمايه گذاران بومي از سالهاي گذشته عملياتي شده است.

نظر شما