شناسهٔ خبر: 40976 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر امام خمینی(ره) انجام شد:

تخلیه موفقیت‌آمیز دو محموله با ابعاد بسیار بزرگ در بندر امام خمینی(ره)

ابوطالب گرایلو به دنبال پهلوگیری یک فروند کشتی خارجی حامل دو عدد نگله با ابعاد بسیار بزرگ، ضمن بهره‌گیری از توان نیروهای عملیاتی و آمادگی تجهیزاتی بندر امام خمینی(ره)، این دو محمولهٔ ویژه از کشتی تخلیه و از این بندر خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون دریایی و بندری این اداره کل با اشاره به اینکه این دو محمولهٔ ویژه مربوط به کارخانجات کشور است، تصریح کرد: طی عملیاتی تخصصی، دو نگله ۵۰۲ تنی به طول ۳۵ متر در این بندر تخلیه شده است که از لحاظ ابعاد نگله، در طول سوابق عملیاتی بندرامام خمینی (ره) کم‌سابقه به شمار می‌آید.

گرایلو نظارت و برنامه‌ریزی کارشناسان این اداره کل، دانش نیروهای عملیاتی و هماهنگی مناسب با عوامل کشتی حامل بار در بندر امام خمینی (ره) را از جمله عوامل تخلیه در شرایط ایمن و کنترل شده برشمرد.

معاون دریایی و بندری گفت: با توجه به آبخور مناسب اسکله‌های این بندر و توان پیشرفته تخلیه و بارگیری، بندر امام خمینی(ره) آمادگی پذیرش انواع شناورهای پهن‌پیکر اقیانوس‌پیما و تخلیه کالاها در ابعاد و حجم‌های مختلف را دارد.

یادآور می‌شود ارائه خدمات دریایی و بندری مورد نیاز مشتریان با هدف جلب رضایت آنان و افزایش ترافیک ورودی به بندر بزرگ امام خمینی(ره) از جمله اهم اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به شمار می‌آید.

نظر شما