شناسهٔ خبر: 41005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی قزوین خبر داد:

۴۰ طرح مصوب در شهرهای استان قزوین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: شهرهای استان دارای ۴۰ طرح تصویب شده از جمله طرح‌های جامع، تفصیلی، جامع ناحیه‌ای، مجموعه شهری و DBS (استراتژی توسعه شهری) هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی گفت: از این تعداد، هفت طرح مربوط به قبل از سال ۹۱ است و ۲۱ طرح (جامع، تفصیلی و جامع تفصیلی) طی پنج سال گذشته ابلاغ شده و هشت طرح نیز در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده و مراحل ابلاغ خود را طی می‌کند و چهار طرح دیگر هم در دست تهیه قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های تفصیلی و جامع تفصیلی شهرهای آبیک، تاکستان، الوند، خرمدشت، اسفرورین، نرجه، شریفیه، دانسفهان، کوهین، اقبالیه، ضیاءآباد، شال، بیدستان، آبگرم، خاکعلی، ارداق، محمودآباد، قزوین، بوئین‌زهرا، معلم کلایه و نیز طرح مجموعه شهری و طرح جامع ناحیه‌ای استان از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده است.

به گفته وی، طرح جامع، طرحی بلندمدتی است که افق آن ۱۰ تا ۲۰ سال پیش‌بینی شده و یک کار مطالعاتی بوده که روی شهر و در حوزه اقلیمی، جمعیت، جغرافیا، فرهنگ، محیط‌زیست و سایر موارد انجام و بر اساس آن چشم‌اندازی برای شهر تعریف و توسعه شهر متناسب با آن چشم‌انداز پیش می‌رود.

اسماعیلی ادامه داد: در این طرح متناسب با توسعه بیرونی و درونی شهر برای اراضی شهری و نحوه استفاده از آن و منطقه بندی که حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، تأسیسات و ارتباطی برنامه‌ریزی می‌شود و یک نقشه راه تهیه و بر اساس آن چارچوبی برای آن متصور می‌شود و چون مقیاس انجام شده در آن یک در ۱۰ هزار است، متناسب با آن طرح تفصیلی نیز تهیه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به فواید طرح تفصیلی، گفت: بر اساس ضوابط و چارچوب‌هایی که این طرح جامع مشخص کرده، نحوه استفاده از زمین‌ها در سطح محلات به صورت دقیق و تفصیلی با شبکه عبور و مرور، میزان جمعیت، تراکم ساختمانی، اولویت بهسازی و نوسازی و حل مشکلات شهری، مورد تطبیق قرار می‌گیرد.

نظر شما