شناسهٔ خبر: 41031 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

شهرکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

اجرای طرح آسیب‌‌شناسی کاهش تقاضا در حمل‌‌ونقل جاده‌ای با همکاری استارت‌آپ‌ها/ سامانه‌های فروش بلیت در شبکه سیر همنام و یکپارچه کشوری ایجاد می‌شود

مصاحبه ـ شهرکی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با بیان اینکه« کاهش تقاضا در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به هشتمین سال خود رسیده است» گفت: در نظر داریم با کمک شرکت‌های استارت‌‌آپ نشست‌هایی با موضوعات آسیب‌شناسی در حوزه حمل‌ونقل برگزار کنیم.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در حاشیه دومین گردهمایی نمایندگان شرکت‌ بین‌المللی گیتی‌پیما به‌منظور حضور در طرح شبکه سیر همنام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به طرح آسیب‌شناسی کاهش تقاضا در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: کاهش تقاضا در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به هشتمین سال خود رسیده است.

وی افزود: بعد از تحلیل اطلاعات آماری به این نتیجه دست‌یافتیم که شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات بهتر با تقاضای بیشتری مواجه هستند و علی‌رغم کاهش تقاضا در بخش اتوبوس‌رانی شاهد افزایش تقاضا در بخش سواری کرایه بین‌شهری هستیم.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: به دلیل خصوصی بودن شرکت‌های فعال در عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای و اهتمام اسناد بالادستی در وزارت راه و شهرسازی و دولت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی، در نظر داریم با کمک شرکت‌های استارت‌‌آپ، جلساتی با موضوعات آسیب‌شناسی در حوزه حمل‌ونقل برگزار کنیم.

شهرکی ثانوی در ادامه گفت: در این جلسات و گردهمایی‌ها از نخبه‌های مراکز علمی و تجربی در سراسر کشور استفاده خواهد شد تا دلایل کاهش تقاضا در حوزه حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از جمع‌آوری و تحلیل پاسخ‌ها، نسخه‌های عملیاتی آن استخراج می‌شود و در قالب توصیه در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد. همچنین مباحث سیاست‌گذاری و تدوین مقررات از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دست اقدام قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر از فعال شدن این طرح در استان‌ها در قالب مطالعات میدانی استانی خبر داد و گفت: به‌طور مثال یکی از بخش‌های پر تقاضا، حمل‌ونقل حومه‌ای است که با توجه به مصوبات هیئت‌وزیران، شاهد فعالیت فعالان بخش درون شهری در حوزه برون شهری هستیم در حالی که اینگونه فعالیت‌ها فقط  تحت نظارت شهرداری‌ها مجاز شناخته می‌شوند.

شهرکی ثانوی با اشاره به فعالیت غیرقانونی خودرو‌های شخصی، همچنین مکانیسم جابجایی مسافر از شهرهای جدید و شهرک‌های صنعتی به سایر شهرها تصریح کرد: در حالی جابجایی مسافر از شهر‌های جدید و  شهرک‌های صنعتی صورت می‌گیرد که حمل‌ونقل جاده‌ای سهمی از آن ندارند.

وی در ادامه به فواید استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استفاده و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات پیشتاز است و به دنبال این هستیم که بعد از ایجاد سامانه‌های فروش بلیت در شبکه سیر همنام، سامانه یکپارچه فروش کشوری را با کمک دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان و بخش خصوصی طراحی کنیم.

نظر شما