شناسهٔ خبر: 4104 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع خبر داد:

آسفالت و بهسازی ۲۵۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان/ ۱۳۰۰ روستا بهره‌مند شدند

سید حسین میرشفیع معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي در استان مازندران از افتتاح ۶۳۳ طرح در حوزه را‌ه‌هاي روستایی سراسر كشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت، روکش آسفالت، بهسازی و مرمت می‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، سید حسین میرشفیع پیش از ظهر شنبه در حاشیه افتتاح پروژه های راه روستایی شهرستان عباس آباد در گفتگو با خبرنگاران گفت: با اجرای این طرح ها، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت، روکش آسفالت، بهسازی و مرمت می شوند.

وی رقم اعتباری این پروژه ها را بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح ها ۱۳۰۰ روستا از مزایای آن بهره مند می شوند.

میرشفیع اظهار کرد: بخش عمده ای از این ۲هزار کیلومتر راه با مشارکت های مردمی آسفالت شده و استان مازندران در زمینه مشارکت های مردمی در حوزه راه‌های روستایی پیشتاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در هفته دولت نیز ۲ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور عملیات آسفالت آن به بهره‌برداری رسیده بود، یادآور شد: در استان مازندران برای آسفالت ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی از طریق مشارکت مردمی اعلام آمادگی شده که ۱۰۰ کیلومتر آن در سفر قبلی افتتاح شد.

وی یادآور شد: از مجموع ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی که در دهه فجر عملیات آسفالت آن در مازندران به بهره برداری می رسد ۲۱۰ کیلومتر با مشارکت مردمی آسفالت شده است.

با حضور معاون راه روستايي در استان مازندران عملیات آسفالت راه روستایی سی سرا به طول ۵ کیلومتر و پل یال بندان به عرض عرشه ۷.۵ متر و دهنه ۳۰ متر افتتاح شد؛ همچنين بهره برداری ۱۲۰ پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول ۲۱۰ کیلومتر آغاز شد.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در حاشیه این مراسم، گفت: برای اجرای این ۱۲۰ طرح ۲۷۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
حیدر نوروزی اعلام کرد: علاوه بر این ۱۴ پروژه از محل اعتبارات دولتی شامل بهسازی و آسفالت به طول ۴۰ کیلومتر، ۲ دستگاه پل به دهنه ۳۰ متر نیز امروز به بهره برداری می رسد که برای ساخت آنها ۱۰۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. در مجموع این اداره کل در ایام دهه فجر تعداد ۱۳۴ پروژه را در قالب عملیات بهسازی و آسفالت به طول ۲۵۰ کیلومتر و احداث ۲ دستگاه پل در راههای روستایی این استان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رساند.
وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، طول راه‌های روستایی استان از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۷ هزار و ۷۷۳ کیلومتر رسیده است.
نوروزی یادآور شد: در قبل از انقلاب در استان مازندران ۴۳۰ کیلومتر راه آسفالته وجود داشت که این میزان پس از گذشت ۳۶ سال به ۴ هزار و ۱۴۰ کیلومتر رسیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته، مازندران استان برتر در سطح کشور از لحاظ مشارکت روستاییان در پروژه های راه روستایی شده است.

از پروژه های موجود در استان مازندران امروز (شنبه) ۵ پروژه به شکل نمادین با حضور سید حسین میرشفیعی معاون امور روستایی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسيد.

آسفالت راه روستایی سی سرا و پل یالبندان شهرستان عباس آباد، پل خیرسر، آسفالت راه روستایی خیرودکلار شهرستان نوشهر و آسفالت راه روستایی آهنگرکلا و پایین مرزبان شهرستان بابل و آسفالت راه روستایی مرزرود ساری پروژه هایی است که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره داری رسيد./

نظر شما