به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده با بیان اینکه در برخورد با سوانح تساهل و تسامح نداشته باشید، گفت: در کمترین زمان بعد از وقوع سانحه، با مامورین و عوامل انسانی دخیل در سانحه برخورد شود تا از تکرار حادثه جلوگیری کنیم.
محمدزاده افزود: هر یک از ادارات ستاد و مناطق، ستاد ارتقا ایمنی تشکیل دهد و در ستاد خود، سوانح را به طور کامل بررسی و تحلیل کند.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی سخنگوی سازمان است ، ادامه داد: مدیران ستاد و مناطق در زمان وقوع حادثه، از اظهار نظر در مورد آن خودداری کنند زیرا وظیفه اطلاع رسانی بر عهده روابط عمومی است و بیان علت سانحه نیز در حیطه تخصص و وظایف کمیسیون عالی سوانح راه آهن است.
محمدزاده با بیان اینکه تمامی بخشهای ذیربط در مسئله ایمنی، توجه جدی به موضوع ایمنی و رفع مشکلات داشته باشند از مدیران راه آهن خواست برنامه ضربتی ارتقا ایمنی برای بازه زمانی دوهفته را ارائه کنند.
مدیرعامل راه آهن همچنین بر تدوین دستورالعمل برای بعد از سانحه و مدیریت بحران، انتقال تجربه و دانش تحلیل سانحه به مناطق، دقت در تحلیل و بررسی سانحه به منظور یافتن راه حل جهت جلوگیری از وقوع حوادث مشابه، توجه به نگهداشت پروژه و مدیریت منابع و امکانات در تمامی مناطق راه آهن تاکید کرد.
تقویت پست های بازدید و توجه به حساس بودن آن، مدیریت دانش در حوزه ایمنی، بررسی وضعیت سوزنها، مستند سازی تحلیل سوانح و ارسال آن برای تمامی مدیران، تدوین دستورالعمل خاص برای شرایط خاص از قبیل پیش بینی وقوع سیل، برف و ... و تشکیل مدیریت بحران در این شرایط از دیگر تاکیدات مدیرعامل راه آهن در سومین جلسه ستاد ارتقا ایمنی بود.
نظر شما