شناسهٔ خبر: 41209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

تکمیل احداث باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان- خمین در انتظار تأمین اعتبار/ ۱۰ کیلومتر از دامنه- خوانسار تا هفته دولت آماده افتتاح است

راهسازی محور دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین از محورهای ترانزیتی و بین استانی است که ۲ استان اصفهان و مرکزی را به هم وصل می‌کند و احداث باند دوم آن از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می‌شود و برای تکمیل به ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان احداث باند دوم دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین را یکی از اولویت‌های راهسازی این اداره کل عنوان کرد و گفت: این محور یکی از جاده‌های ترانزیتی و بین استانی این اداره کل محسوب می‌شود که احداث آن به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و حذف نقاط پرتصادف همواره مدنظر بوده است.

غلامی افزود: احداث باند دوم این محور در طول حوزه استحفاظی ۹۵ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان است که امید است با تأمین اعتبارات لازم بتوان این پروژه را یک‌ساله به بهره‌برداری برسانیم.

حمیدرضا امیرخانی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در این باره گفت: ۱۵ کیلومتر این مسیر از سه‌راهی دامنه تا روستای دوشخراط در حال احداث است که ۱۰ کیلومتر آن در هفته دولت آماده بهره‌برداری و ۵ کیلومتر دیگر تا آذرماه امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیرخانی افزود: جهت تکمیل این مسیر ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا بتوان ارتباط بین دو استان اصفهان و مرکزی را به صورت دو بانده و بزرگراهی برقرار کرد.

شهرام عباسی کارشناس ناظر این پروژه با ارائه مشخصات فنی این محور عنوان کرد: حدفاصل گلستان کوه تا شهر خوانسار به طول ۵ کیلومتر این مسیر مواجه هستیم با طبقات وزنی متعدد لایه‌های شیست همراه با لایه‌های آهک بسیار ناپایدار و موضوع روان شدن آب‌های سطحی که مشکلاتی را برای روند جاده‌سازی ایجاد می‌کند که با تمهیدات اندیشیده شده و احداث کانال‌های بتنی و تسطیح و آرام‌سازی شیب‌ها و ترانشه‌های ناپایدار و استفاده از آسفالت متخلخل می‌توان این مشکلات را مرتفع و نسبت به انجام عملیات راه‌سازی اقدام کرد.

عباسی از دیگر مشکلات موجود در روند پیشرفت این پروژه را وجود فیبر نوری و لوله‌های گاز مستقر در این مسیر عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و سردسیر بودن آن و نیاز به احداث کمربندی سعیدآباد و وانشان در مسیر گلپایگان لازم است تا با تأمین اعتبارات لازم و تزریق به پیمانکار بتوان این پروژه را در اسرع وقت به بهره‌برداری رسانید.

نظر شما