شناسهٔ خبر: 41220 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون شرکت راه‌آهن خبر داد:

ساخت قطعه دو راه‌آهن ایران- افغانستان توسط پیمانکاران ایرانی

نورالله بيرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن گفت: هم‌زمان با تکمیل قطعه یک راه‌آهن ایران-افغانستان، ساخت قطعه دوم به طول ۸۰ کیلومتر در شهر هرات توسط شرکت‌های ایرانی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نورالله بیرانوند معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن در حاشیه امضا تفاهم‌نامه راه‌اندازی قطار باری ایران-افغانستان اظهار داشت: ظرف دو هفته آینده اولین قطار باری از ایران به سمت افغانستان اعزام خواهد شد.

وی افزود: با اعزام این قطار از ایران به افغانستان به طور رسمی، بهره برداری از کریدور شرق-غرب آغاز می‌شود.

بیرانوند با اشاره به ساخت قطعه ۱ این خط گفت: ساخت قطعه ۱ با حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و کل هزینه‌های این طرح از سوی دولت ایران برای کمک به دولت افغانستان تأمین‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن بیان داشت: هم‌زمان با تکمیل این قطعه طرف افغانستان قطعه دوم به طول ۸۰ کیلومتر در شهر هرات را آغاز خواهد کرد که توسط شرکت‌های ایرانی ساخته می‌شود.

وی از انجام مطالعات قطعه سوم حدفاصل هرات تا مزار شریف توسط چینی‌ها خبر داد و گفت: با تکمیل این قطعه کریدور بین‌المللی ریلی ایران-افغانستان-قرقیزستان-تاجیکستان-چین تکمیل خواهد شد و می‌توان ظرفیت جدیدی برای ترانزیت کالا ایجاد کرد.

بیرانوند با بیان اینکه «ساخت راه‌آهن در داخل افغانستان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد» تصریح کرد: توسعه ریلی در افغانستان علاوه بر شکوفایی رشد اقتصادی برای این کشور، رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورهای منطقه را فراهم می‌کند.

نظر شما