شناسهٔ خبر: 41328 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده خبر داد:

پیشرفت فراخوان جذب فاینانسر خرید هواپیماهای هما/ پرداخت منظم بدهی ایرلاین‌ها به دو شرکت طلبکار

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فراخوان برگزاری انتخاب فاینانسور تامین مالی هواپیماهای جدید در حال آماده‌سازی است، گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که برای جبران زیان ایرلاین‌ها بابت خروج توپولوف‌ها از ناوگان خود از بودجه ردیف اعتباری در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده در خصوص زمان برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسور قراردادهای خرید هواپیماهای جدید اظهار داشت: فرآیند فراخوان انجام مناقصه در حال برگزاری است و تمام کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چند شرکت تامین مالی در این مناقصه شرکت می‌کنند، اظهار داشت: بنده اطلاع دقیقی از تعداد فاینانسورها ندارم اما مقدمات برگزاری این مناقصه به صورت جدی در حال پیگیری است.

عابدزاده درباره بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بدهی تمام شرکت‌های هواپیمایی در حوزه سوخت و فرودگاهی مدیریت شده است و ایرلاین‌ها و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و فرودگاه‌ها با یکدیگر برای وصول بدهی‌ها در تعامل هستند و پرداخت‌ها به صورت منظم انجام می‌شود.

وی افزود: پرداخت‌ها طی تفاهم‌نامه‌های ایرلاین‌ها در موعد مقرر انجام می‌شود و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره پرداخت زیان‌های حاصل از، از رده خارج کردن هواپیماهای توپولوف به ایرلاین‌ها اظهار داشت: ایرلاین‌هایی که در آن زمان هواپیماهای توپولوف‌شان از رده خارج شده درخواست خود را بابت دریافت خسارت به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه دادند و سازمان هواپیمایی هم به عنوان حاکمیت صنعت این موضوع را پیگیری و به دولت پیشنهاد داده است.

عابدزاده گفت‌: ابتدا باید این درخواست در بودجه درج شود و پس از آن براساس بودجه بازپرداخت‌ها یا تهاتر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این سوال که با ورود هواپیماهای جدید مشکلی در بحث تامین نیروی انسانی و کمبود خلبان‌ها وجود دارد یا خیر ؟گفت: خوشبختانه در این زمینه مشکلی وجود ندارد. البته شرکت‌های هواپیمایی باید از نظر تربیت خلبان و به‌روزسازی آموزش‌ها اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

نظر شما