شناسهٔ خبر: 4137 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تامین ایمنی بعد از افتتاح، مستلزم حضور دستگاه‌های مسئول است

آزاد راه تهران - شمال معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه قم- گرمسار گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های وزیر راه و شهرسازی کیفیت بهره‌برداری و مسایل مرتبط با ایمنی رانندگان و مسافران است که نیازمند حضور دستگاه‌های مسئول از جمله پلیس، هلال احمر، اورژانس و... است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، دکتر علی نورزاد به همراه استاندار قم، مسئولان استانی و مدیران اجرایی در سفر به استان قم از مراحل پایانی آزادراه  قم- گرمسار بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی سه محور اصلی و مهم در مراحل پایانی کار این پروژه را دلیل اصلی این سفر دانست و گفت: یکی از مسایل قابل توجه در پایان هر پروژه عمرانی، ظریف کاری‌های نهایی آن اعم از اجرای خط‌کشی و نصب علایم است که بایستی به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد تا ایمنی مناسب برای هموطنان را به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: موضوع دوم، بحث تملک اراضی و مسایل ارزیابی است که یکی از مهمترین و بزرگترین چالش‌های ساخت پروژه‌ها بعد از اعتبارات محسوب می‌شود،  به همین علت لازم است تا تمامی مراحل رفع مشکلات معارضین حل شده و حق و حقوق آنان به طور کامل پرداخت شود تا طعم افتتاح پروژه برای کسانی که در حاشیه این مسیر قرار دارند نیز شیرین شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع سوم که یکی از مهمترین دغدغه‌های وزیر راه و شهرسازی است، کیفیت بهره‌برداری و مسایل مرتبط با ایمنی رانندگان و مسافران است که نیازمند حضور دستگاه‌های مسئول از جمله پلیس، هلال احمر، اورژانس و... است.

وی در همین راستا اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل کنند و مجموعه وزارت راه و شهرسازی نیز آماده ارایه هرگونه امکانات و تامین تسهیلات لازم به منظور انجام این امور به بهترین شکل ممکن است.

در ادامه این بازدید استاندار قم با اشاره به اهمیت افتتاح این آزادراه گفت: این آزادراه یکی از استراتژیک‌ترین مسیرهای موجود است که فاصله غرب به شرق کشور را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد و رفت ‌و آمد و ترافیک پایتخت کشور را به صورت چشمگیری تسهیل خواهد کرد.

وی در انتها پیش‌بینی کرد: اهمیت این آزادراه تا جایی است که شاید ترافیک این آزادراه پس از افتتاح بسیار بیشتر از آزادراه قم- تهران خواهد بود.

نظر شما